شهرداری اصفهان نقش بی بدیلی در ستاد اجرایی خدمات سفر داشت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:بیش از ۳۰ هزار نفر عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان را تشکیل می دادند، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و ... به همراه شهرداری که نقش بی بدیلی در ستاد داشت.

به گزارش ایمنا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آیین تقدیر از تلاشگران ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه با ظرفیت ها و ویژگی های موجود، استان و شهر اصفهان از پیشانی های مهم گردشگری کشور محسوب می شود، اظهار کرد: در ایام نوروز نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از استان اصفهان دیدن کردند که این رقم نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود و از همین رو خدمات رسانی به این حجم از گردشگر کار بسیار مشکل و طاقت فرسایی است.

فریدون اله یاری تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان را تشکیل می دادند، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و ... به همراه شهرداری که نقش بی بدیلی در ستاد داشت از عوامل رضایتمندی مردم در ایام نوروز بوده که باعث شدند امسال کمترین مشکل را در ایام نوروز داشته باشیم.  

وی اضافه کرد: در ایام اسفندماه که برنامه ریزی های ستاد انجام می شد پیش بینی می شد با حجم انبوه زیادی از مسافر مواجه باشیم، رزرو مراکز اقامتی در اسفندماه نیز حاکی از همین موضوع بود اما بارندگی ها و شرایط بحرانی کشور شرایط را به گونه دیگری رقم زد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه از اواخر اسفند تا روز چهارم عید آمارها میانگین رشد ۴۰ درصدی را در اصفهان نشان می داد، افزود: به دلیل به وجود آمدن مخاطرات و هشدار صدا و سیما مبنی بر عدم مسافرت مردم تب مسافرت در کشور پایین امد. با این وجود استان اصفهان پذیرای خوبی برای مسافران بود که نشان از برنامه ریزی استان به ویژه شهرداری برای این موضوع می دهد.

وی از رشد ۹۹ درصدی بازرسی ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: امکان دسترسی مردم را به اعلام شکایات، نظرات و پیشنهادات در نوروز امسال داشتیم که بخش مهم آن را رضایتمندی مردم تشکیل می داد. این موارد نشان از هماهنگی بسیار خوب بین تمام دستگاه های استان و شهر اصفهان دارد.

اله یاری با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که استان اصفهان به عنوان شاخص ترین استان کشور در مقصد گردشگری کشور مطرح شود، گفت: این موضوع همکاری موثر بین بخشی را در طول سال می طلبد. پیک سفر خارجی نیز از بعد از تعطیلات نوروز اغاز شده به نحوی که روز گذشته در حدود ۱۳۰۰ نفر گردشگر خارجی از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند که این تعداد گردشگر خارجی نشان می دهد با وجود تمام مشکلاتی که از بیرون کشور برای ایران بوجود می آورند به دلیل مهمان نوازی ایرانیان توریست های بسیاری از کشورهای مختلف خواهان بازدید از میهن عزیزمان به ویژه اصفهان هستند.

کد خبر 372731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.