۱۰۳ درصد تعهد اشتغال خوانسار محقق شد

خوانسار- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: در سال ۹۷ براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق و در نتیجه نرخ بیکاری دو درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عاطفه کریمی امروز (چهارشنبه) در کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: در سامانه رصد، یک هزار و ۱۱۰ نفر تعهد اشتغال برای سال ۹۷ شهرستان خوانسار پیش‌بینی شده بود که از این تعداد ۸۷۲  اشتغال از سوی دستگاه‌های متولی در شهرستان ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: در سامانه رصد دستگاه‌های اجرایی و دولتی مکلف به ایجاد اشتغال پایدار هستند و در کنار سامانه رصد نهادهای حمایتی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال  به صورت مستقیم تلاش می‌کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار با بیان این‌که سامانه کارا از سال ۹۶ با هدف ایجاد اشتغال در دو شاخه اشتغال فراگیر با سود تسهیلات ۱۸ درصد و اشتغال روستایی با سود تسهیلات شش درصد راه‌اندازی شده است، گفت: سال ۹۷ تعداد ۱۱۲ طرح روستایی به کمیته فنی شهرستان معرفی و به ۵۴ طرح تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: به ۵۴ طرح روستایی سه میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر نیز در شهرستان فراهم شده است.

کریمی با بیان اینکه برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر به دلیل نرخ سود ۱۸ درصد استقبال خوبی در شهرستان صورت نگرفته است، افزود: از مجموع ۶۹ طرح اشتغال فراگیر ۳۱ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که در مجموع ۵۲۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۷ تعداد ۹۰۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شده است، افزود: تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که برای ۱۰۱ نفر اشتغال ایجاد شده همچنین تسهیلات خود اشتغالی اداره بهزیستی شش میلیارد تومان بوده که برای ۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: شرکت‌های تعاونی در قالب شرکت‌ خدماتی و تولیدی فعالیت دارند که با تأسیس هشت شرکت خدماتی و دو شرکت تولیدی زمینه ایجاد اشتغال ۸۰ نفر در شهرستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ فرماندار شهرستان در سال ۹۷ میزان پرداخت تسهیلات سامانه کارا چهار برابر شده است، گفت: در سال ۹۷ براساس آمار سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار ۱۰۳ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق و در نتیجه نرخ بیکاری دو درصد کاهش یافته است.

کد خبر 372616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خوانساری IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    0 0
    کدام کارگروه اصلاجلسه ای برگزار نشده