آغاز بازسازی خانه‌های روستایی تخریب‌شده در سیل/آبگیری سدها و بندهای خاکی در سیرجان

در بسته خبری امروز از فعالیت ۵۰ پایگاه اورژانس جاده ای و شش ایستگاه نوروزی در محورهای سیستان و بلوچستان تا ثبت بیش از چهار میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی و کشت پسته در اراضی بزرگ‌ترین موقوفه داورزن را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

واریز ۵۰۰ میلیون تومان کمک موردی به‌حساب مددجویان آسیب‌دیده

خراسان شمالی: مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از واریز ۵۰۰ میلیون تومان کمک موردی به‌حساب مددجویان آسیب‌دیده از سیلاب و بارندگی اخیر خبر داد.

کلنگ بازسازی نخستین واحد مسکونی روستایی تخریب‌شده به زمین زده شد

خراسان شمالی: دکتر محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، در حاشیه برنامه کلنگ زنی بازسازی نخستین واحد مسکونی روستایی آسیب‌دیده در سیل اخیر در روستای کلاته چنار از توابع شهرستان مانه و سملقان، گفت: تقریباً تمامی روستاهای استان تحت تأثیر سیل اخیر استان قرار گرفتند اما بحث تخریب مسکن روستایی در ۲۶۴ روستا اتفاق افتاد و درمجموع بیش از شش هزار واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی نیاز به احداث مجدد دارد.

سفر با ناوگان عمومی خراسان شمالی ۱۰ درصد کاهش یافت

خراسان شمالی: سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شمار مسافران نوروزی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی این استان جابه‌جاشده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش‌یافته است.

***************************************************************************

ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری ۳۳ درصد رشد داشت

خراسان رضوی: سبحان پراک، مسؤول اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی آمار ثبت‌نام ازدواج دانشجویی این دانشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: ۶۶ زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی طرح «همسفر تا بهشت» دانشگاه حکیم سبزواری ثبت‌نام کردند.

کشت پسته در اراضی بزرگ‌ترین موقوفه داورزن

خراسان رضوی: جواد داورزنی، مسؤول سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به اینکه موقوفه آل احمد داورزن یکی از موقوفات بزرگ در این شهرستان است، گفت: پنج هکتار از اراضی این موقوفه از محل درآمدهایش، زیر کشت محصول پسته رفت

افزایش ۶ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

خراسان رضوی: حمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از افزایش شش درصدی اهدای خون در این استان در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه آن خبر داد.

***************************************************************************

دسترسی ۶۰ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی به نعمت گاز

خراسان‌جنوبی: محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه ۳۰ شهر استان خراسان‌جنوبی و ۶۰ درصد روستاهای استان به نعمت گاز دسترسی پیدا کرده‌اند و تلاش داریم تا پایان دولت صد درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

سیر صعودی قیمت سیب‌زمینی و پیاز در بازار بیرجند

خراسان‌جنوبی: محمد حیدری، مسئول اتحادیه میوه و تره‌بار بیرجند گفت: ممنوعیت صادرات پیاز شاید فقط در حد یک حرف باشد چراکه صادرات آن به‌صورت رسمی و غیر رسمی از مبادی کشور ادامه دارد.

ثبت بیش از ۴ میلیون تردد در جاده‌های خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه ترددشمار از ابتدای اجرای طرح خدمات سفرهای نوروزی تا پایان روز کاری ۱۵ فروردین‌ماه چهار میلیون و ۱۰۹ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

**************************************************************************

آغاز طرح مطالعاتی سنجش پایداری نظام تغذیه در مناطق روستایی زاهدان

سیستان و بلوچستان: مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز طرح مطالعاتی سنجش پایداری نظام تغذیه در مناطق روستایی زاهدان خبرداد.

یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۳۳ بازدید از جاذبه های شهرستان زهک

سیستان و بلوچستان: عبدالکاظم میرشهرکی، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زهک گفت: در نوروز امسال یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۳۳ بازدید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهرستان زهک صورت گرفت.

فعالیت ۵۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۶ ایستگاه نوروزی در محورهای سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: محمد هاشمی شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان گفت: در ایام عید ۵۰ پایگاه اورژانس جاده ای و ۶ ایستگاه نوروزی در استان فعال بوده و ۶ هزار و ۹۷ ماموریت اورژانس و ۳ هزار و ۴۴۷ ماموریت غیر ترافیکی و ۲ هزار و ۶۵۰ ماموریت ترافیکی توسط همکاران ما انجام شده است.

**************************************************************************

مقاوم‌سازی ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کرمان

کرمان: علی‌اکبر سلطانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: ۶۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان کرمان مقاوم‌سازی شده‌اند و در این زمینه رتبه اول در سطح کشور را داریم.

ارسال ۲۸ تن اقلام امدادی از کرمان به حمیدیه خوزستان

کرمان: محمدجواد فدایی، استاندار کرمان از ارسال ۲۸ تن اقلام امدادی و اعزام ۱۰۰ نفر از نیروهای امدادی و مدیران اجرایی استان کرمان به عنوان معین به شهرستان حمیدیه استان خوزستان خبر داد.

آبگیری سدها و بندهای خاکی در سیرجان و خوشحالی کشاورزان

کرمان: مهران میرشاهی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان گفت: با بارش‌های خوب در فصل مناسب، یک میلیون و ۱۰۰ هزار عرصه منابع طبیعی شهرستان از پوشش گیاهی خوبی بهره‌مند شدند که خوشحالی بهره‌برداران منابع طبیعی، دامداران و کشاورزان را به دنبال دارد.

کد خبر 372608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.