۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
نود به وقت اضافه نکشید

۹۰ و فردوسی‌پور از صفحه جعبه جادو کنار رفتند تا « فوتبال برتر» با اجرای محمدحسین میثاقی جایگزین محبوب ترین برنامه ورزشی کشور شود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل فردوسی‌پور قطعاً یکی از محبوب‌ترین چهره‌های وزرشی ایران است؛ از آن دسته انسان‌های باهوش و البته ایده‌پرداز در رسانه که البته عادل، یعنی برند برنامه‌ای به نام "نود".  چندی پیش خبر آمد که این برنامه پرمخاطب که البته در چند سال اخیر حسابی مخاطبانش هم ریزش کرده، در سال جدید با ترکیب و ساختاری جدید روی آنتن می‌رود.

فروغی، مدیر شبکه ای که از بسیج آمد

پس از انتشار خبر تغییرات در ساختار برنامه نود در سال ۹۸، اخبار و شایعات دیگری نیز پیرامون آن منتشر شد، از جمله خبر پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش برای فردوسی‌پور، که البته خودش اعلام کرد این پیشنهاد را رد کرده، یا ماجرای توییت مازیار ناظمی و جایگزین شدن عادل به جای خودش در فدراسیون فوتبال؛ اما فارغ از این موارد، خیلی‌ها علی فروغی، مدیر شبکه سه سیما را عامل حذف عادل فردوسی‌پور می‌دانند.

علی فروغی پس از برکناری علی‌اصغر پورمحمدی که مدیریت شبکه سه سیما را برعهده داشت، به‌عنوان مدیر شبکه سه انتخاب شد؛  فروغی پیش از این رییس مرکز بسیج سازمان صداوسیما بوده است. فردوسی‌پور، مجری و تهیه‌کننده سرشناس برنامه ورزشی نود، در سال گذشته مشکلات زیادی با مدیر جدید شبکه سه داشت و حالا رفتنش و حذف برنامه نود این گمانه زنی ها را به واقعیت شبیه‌تر می‌کند.

حذف فردوسی‌پور به دست خودش؟!

فردوسی‌پور با برنامه‌اش فسادهای زیادی را در فوتبال نمایان کرده بود که البته کمک شایانی هم به فوتبال کرد اما در سال‌های اخیر انگار برنامه او رنگ و بوی همیشگی را نداشت و به نظر می‌رسید معادلات جور دیگری پیش می‌رفت .برنامه‌ای که سال ها برای همگان، لذت‌بخش بود و همه را نقد می‌کرد، به گونه‌ای پیش رفت که  در برخی موارد خودش بیش از همه مورد نقد قرار گرفت.

برخی حواشی پیرامون 90 تا حدی پیش رفت که فردوسی‌پور انگار به خواست خودش اما ناآگاهانه، تیشه به ریشه خودش و 90 می‌کوبید و در نهایت پایان سال ۹۷ خبر تلخی درباره این برنامه که به نوعی فرزندش محسوب می‌شد، بشنود. جدایی عادل از نود قطعاً نمی‌تواند برای او خوشایند باشد، همان طور که برای رسانه ملی نیز خوشایند نیست و حاشیه‌های زیادی را هم به دنبال دارد.

برنامه جدید به جای نود، مجری جدید به جای فردوسی‌پور

با تمام حواشی و انتقادهایی که در فضای مجازی به مدیریت شبکه سه سیما صورت گرفت اما کار عادل فردوسی‌پور در برنامه نود، خاتمه یافت و پیش‌بینی‌ها در مورد جایگزین این مجری/تهیه کننده پرسابقه آغاز شد.

برای اجرای برنامه نود، مهم‌ترین گزینه محمدحسین میثاقی به نظر می‌رسید اما ظاهرا برنامه نود دیگر پخش نخواهد شد و حتی دکور آن هم در روزهای اخیر جمع شد که به معنای پایان کار رسمی و حذف برنامه نود پس از حدود دو دهه پخش در رسانه ملی است.

البته شبکه سه با یک برنامه جایگزین می‌خواهد جای نود را پر کند؛  برنامه‌ای که قسمت اول آن در ایام نوروز پخش شد. برنامه‌ای تحت عنوان "فوتبال برتر" که تقریبا آیتم‌هایی شبیه به برنامه نود دارد و ضمن مروری بر مسابقات لیگ برتر، مسابقات ملی و باشگاهی، اتفاقات و مسائل داوری را هم مرور می‌کند و البته آیتم‌های جذاب گزارشی، مصاحبه زنده، کارشناسی و ... نیز دارد.

برنامه "فوتبال برتر" با اجرای محمدحسین میثاقی به عنوان مجری جدید برنامه،  به کار خود ادامه می‌دهد و البته عوامل «فوتبال برتر» به هیچ عنوان دوست ندارند شائبه جایگزینی نود برایشان پیش بیاید و خود را کلا برنامه‌ای جداگانه معرفی می‌کند. حتی قرار بر این شده که فوتبال برتر در روزی غیر از دوشنبه‌ها پخش شود.

جالب اینکه محمد حسین میثاقی دیگر در برنامه ستاره ساز که پخش آن از تعطیلات نوروز شروع شده حضور نخواهد داشت و قرار است از این به بعد محمدرضا احمدی اجرای ستاره‌ساز را بر عهده داشته باشد.

همچنین شنیده می شود برنامه فوتبال ۱۲۰ هم که با اجرای محمدحسین میثاقی از شبکه ورزش پخش می‌شده، با مجری دیگری به کار خود ادامه دهد و با این حساب باید میثاقی را، تنها در برنامه فوتبال برتر شبکه سه سیما دید.

پیج اینستاگرام برنامه فوتبال ۱۲۰ هم که قبلا به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور از شبکه ورزش پخش می‌شد، چند روز پیش در پستی اعلام کرد که ۲۲ فروردین ماه، نخستین قسمت از این برنامه در سال ۹۸ روی آنتن خواهد رفت، حال باید منتظر تعیین مجری جدید این برنامه بود که به احتمال زیاد حمید محمدی، مجری سابق همین برنامه و گوینده اخبار ورزشی است.

کد خبر 372416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.