بردی که می‌تواند راه صعود ذوبی‌ها را هموار کند

پیشکسوت تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌گوید اگر سبز پوشان اصفهانی از بازی مقابل الوصل امارات دست‌پر بازگردند، می‌توانند امید زیادی به صعود داشته باشند.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با دیدار امروز (دوشنبه) تیم فوتبال ذوب‌آهن با الوصل امارات در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: ذوب آهن با علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی، نشان داده است که بیرون از خانه می‌تواند نتایج بهتری کسب کند؛ سبزپوشان اصفهانی جایگاه بهتری نسبت به پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دارند و در گروه خود می‌توانند صعود کنند. اگر ذوب‌آهن بتواند از دیدار با الوصل امارات دست‌پر بازگردد می‌تواند امید زیادی به صعود داشته باشد، اما تیم اماراتی هم قدرتمند است و مهره‌های خوبی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه چندین دهه است که تیم‌های ایرانی موفق به کسب سکوی قهرمانی آسیا نشده اند، ادامه داد: تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس و شرق آسیا با پرداخت دستمزدهای سنگین به بازیکنان مطرح جهان، آن‌ها را به خدمت می‌گیرند که این موضوع باعث شده کسب نتیجه در آسیا برای تیم‌های ایرانی سخت باشد. در چند سال گذشته تا کنون تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن موفق به راهیابی به مرحله فینال شده‌اند، اما هیچ‌یک از آن‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود نکرده‌اند.

کارشناس فوتبال اصفهان با اشاره به اینکه نوسان در تیم فوتبال ذوب‌آهن یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: کسب اعتماد به نفس برای تیم فوتبال ذوب‌آهن خوب است اما بازیکنان نباید مغرور شوند؛ در بازی‌های گذشته، ذوب‌آهن یک برد به دست آورده و نتوانسته مسابقه بعدی را پیروز شود؛ سبزپوشان اصفهانی در دیدار با صنعت نفت در آبادان به پیروزی رسیدند و در اصفهان مقابل سپیدرود متوقف شدند. ذوب‌آهن به اعتماد به نفس و تفکر حرفه‌ای نیاز دارد که مدیرعامل باشگاه و کادر فنی باید آن را در تیم نهادینه کنند.

کربکندی با بیان اینکه تیم ذوب‌آهن برای نتیجه‌گیری در آسیا نیاز به تقویت دارد، گفت: رشید مظاهری، دروازه‌بان قابل اطمینانی است و اگر در ذوب‌آهن نماند باید یک گلر در سطح او به تیم آورده شود؛ خط دفاعی این تیم جوان است و به یک مدافع میدانی باتجربه نیاز دارد؛ در خط میانی ذوب‌آهن یک بازیکن جنگنده نیاز است تا بتواند در درگیری‌های میانه زمین موفق باشد چراکه هافبکی مثل قاسم حدادی‌فر، فانتزی بازی می‌کند.

کد خبر 372347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.