۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
ژن خوب‌ها زیباترند

بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد که ژن‌ها نقش موثری در زیبایی افراد دارند و این تاثیر با توجه به جنسیت افراد با یکدیگر تفاوت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جذابیت افراد یک مزیت اجتماعی است که می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتر، تحصیلات عالی‌تر و درآمد بیشتر را همراه داشته باشد. همچنین برخی بررسی‌های پیشین نشان داده که کودکان زیباتر از تغذیه و مراقبت‌های بیشتر مادر یا اطرافیان خود برخوردار هستند.

اما گروهی از محققان دانشگاه "Wisconsin-Madison" در آمریکا به تازگی نقش ژن‌ها در ارتباط با جذابیت‌های ظاهری افراد را بررسی کرده‌اند. آن‌ها داده‌های ژنتیکی چهار هزار و ۳۸۳ فرد را ارزیابی و ژن‌هایی را کشف کردند که با جذابیت‌های ظاهر و صورت افراد مرتبط است.

یافته‌های جدید محققان دانشگاه Wisconsin-Madison نشان داد که نقش ژن‌ها در جذابیت افراد با توجه به جنسیت افراد متفاوت است. برای مثال در زنان تغییرات ژنتیکی مرتبط با زیبایی مربوط به ژن‌هایی می‌شود که توده بدنی و چربی‌ها را تنظیم می کنند. اما در مردان متغیرهای ژنتیکی زیبایی با ژن‌هایی مرتبط است که سطح کلسترول بدن آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بررسی‌های جدید نه تنها بینش جدیدی بر مبنای جذابیت ژنتیکی ظاهری افراد فراهم کرده است، بلکه ارتباط پیچیده میان جذابیت‌های ظاهری و ویژگی‌های انسانی افراد را نیز نشان می‌دهد. با توجه به بررسی‌های جدید یک ژن تعیین کننده اصلی برای جذابیت‌های افراد وجود ندارد، بلکه جذابیت افراد با تعداد زیادی از مولفه‌های ژنتیکی مرتبط است.

موضوع قابل توجه اینکه با وجود یافته‌های جدید هنوز پرسش‌های زیادی وجود دارد که محققان پاسخی برای آن‌ها نیافته‌اند. برای مثال یکی از این پرسش‌ها در مورد نقش سن، شکل فیزیکی بدن افراد، تجلیات صورت و آرایش افراد در درک جذابیت آن‌هاست.

کد خبر 372265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.