ورود ۱۲۷ هزار مسافر نوروزی به شهرستان چادگان

چادگان- رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان گفت: در تعطیلات نوروز امسال تعداد ۱۲۷ هزار مسافر و گردشگر وارد شهرستان شدند.

نورالله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان با اشاره به آمار گردشگران این منطقه اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه امسال تعداد ۱۲۷ هزار مسافر در شهرستان چادگان اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز ۹۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و دست ساز شهرستان بازدید داشتند افزود: مهم‌ترین اثر تاریخی چادگان خانه معظم الملک میر پنج به عنوان موزه دوره قاجاریه است که در ایام تعطیلات نوروز بیشترین آمار بازدید را داشته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادگان با بیان اینکه ۹ کمیته به منظور رفاه مسافران نوروزی در شهرستان تشکیل شد افزود: در ایام نوروز ۶۰ مورد بازدید از محل اسکان مسافران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان چادگان دارای یک خانه بومگردی، ۳۰ خانه مسافر و سه هزار خانه ویلایی است گفت: شهرستان چادگان دارای ۳۰ اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی است که از این تعداد تا کنون هفت اثر به ثبت ملی رسیده است جدیدترین اثر به ثبت رسیده که مؤخرترین اثر تاریخی می‌باشد مقبره کاوه آهنگر است.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان چادگان در ۱۲۸ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

کد خبر 372263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.