کاشت درختان چنار ۲۰ ساله چهارباغ اصفهان را در نوروز زیباتر کرد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در اسفندماه سال گذشته با کاشت ۴۴ اصله درخت چنار ۲۰ ساله در چهارباغ، پوشش گیاهی بخشی از این محور را که به دلیل عملیات عمرانی مترو، تخریب شده بود، برای نوروز بازسازی و زیبایی چهارباغ را دوچندان کرد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: حدود چهار سال پیش با آغاز عملیات عمرانی خط نخست مترو اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی بسته و پوشش گیاهی این خیابان که عمدتا از درختان چنار تشکیل شده بود، تخریب شد، از این رو شهرداری اصفهان در دوره جدید با کاشت ۴۴ اصله درخت چنار ۲۰ ساله این تخریب را جبران کرده و پوشش آسیب دیده چهارباغ عباسی را که موجب قطع بصری پرسپکتیو درختان شده بود، احیا کرد.

وی افزود: چهارباغ بدون درخت چنار و نارون چهارباغ نبود، از این رو با بازگشت چنارهای۲۰ ساله به چهارباغ، این خیابان جانی دوباره گرفت و مسافران نوروزی نیز چهارباغ را زیباتر از سال قبل به تماشا نشستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم شهر اصفهان درختان و فضای سبز آن است، گفت: وسعت فضای سبز تحت اختیار شهرداری اصفهان ۳۷۰۰ هکتار است که سال گذشته علی‌رغم شرایط سخت کم آبی با مدیریت صحیح موفق شدیم فضای سبز شهر اصفهان را از خطر بحران نجات داده و سبزینگی آن را حفظ کنیم.

وی با ابراز خرسندی از بارش‌های باران در روزهای اخیر، تاکید کرد: با غنی‌شدن منابع آب کشاورزی، امسال نگرانی کمتری به لحاظ تامین آب برای آبیاری فضاهای سبز شهر داریم.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای نوروز، گفت: برای نوروز امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار گلدان گل  شامل۶۵۰ هزار گلدان از بخش خصوصی و ۵۵۰ هزار گلدان توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تهیه و در اختیار مناطق ۱۵ گانه شهرداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان کاشته و در برخی مناطق به صورت ویژه «گذر شکوفه» طراحی شد.

کد خبر 372206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.