آب منطقه‌ای تهران نسبت به تجهیز جاده جایگزین سد کوچری اقدام کند

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: جاده بین سد گلپایگان و سد کوچری به دلیل بالا آمدن آب سد کوچری ظرف مدت ۱۰ روز آینده آبگیری می‌شود و آب منطقه‌ای تهران که متولی سد کوچری است باید جاده جایگزین را در نخستین فرصت تجهیز کند تا خللی در رفت و آمد مردم ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۳۸۵ میلیمتر بارندگی در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته زراعی ۸۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که بحران به خوبی در شهرستان مدیریت شد، گفت: ظرفیت سد گلپایگان ۳۶.۵ میلیون مترمکعب است که در اثر بارندگی‌ها ۱۱ فروردین ماه سال جاری این سد سر ریز شد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه سد کوچری با ظرفیت ۲۰۷ میلیون متر مکعب ظرف دو ماه آینده سرریز می‎شود، تصریح کرد: روز پنج شنبه ۱۵ فروردین ماه به دلیل فنی و سیراب شدن سفره‌های آب زیر زمینی دریچه خروجی سد با ظرفیت ۱۵ متر مکعب در ثانیه رها سازی شده است.

وی با بیان این‌که جاده بین سد گلپایگان و سد کوچری به دلیل بالا آمدن آب سد کوچری ظرف مدت ۱۰ روز آینده آبگیری می‌شود، افزود: آب منطقه‌ای تهران که متولی سد کوچری است باید جاده جایگزین را در نخستین فرصت تجهیز کند تا خللی بر رفت و آمد مردم ایجاد نشود.

یارمحمدیان تصریح کرد: دو سوم آب باران شهرستان خوانسار وارد سیل بند وانشان می‌شود، ظرفیت این سیل بند خاکی یک میلیون و ۲۰۰ متر مکعب است که اکنون آب آن به میزان ۱۰ متر بر ثانیه خارج می‌شود.

وی با بیان این‌که تمام بندها و سیل بندهای شهرستان به صورت لحظه‌ای کنترل شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تخریب یکی از سیل بندها بخشی از شهرستان دچار سیلاب می‌شد، اما یک خبر منفی ناشی از سیل و سیلاب برای شهرستان در کل کشور منتشر نشد و هیچ گونه اتفاق خاصی پیش نیامد که این مهم نتیجه همدلی و همکاری مسئولان شهرستان بود.

وی با بیان این‌که از هیچ گونه ظرفیت استانی و کشوری استفاده نشد و تنها از امکانات شهرستان برای غلبه کردن بر سیل بهره گرفتیم، افزود: در راستای پیشگیری از بحران سیل در شهرستان، روز چهارم فروردین ماه جلسه مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد.

یارمحمدیان با اشاره به ادامه بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه تأکید کرد: مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها با توجه به نوسانات آب سدها و خطرات احتمالی دوری کنند البته در این راستا اکیپ‌های متعددی در روز ۱۳ فرودین ماه در نقاط مختلف شهرستان مستقر شد، اما با هیچ گونه اتفاقی ناشی از سیل در شهرستان مواجه نشدیم.

کد خبر 372199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.