پایان وضعیت قرمز در ارتباطات شهر پلدختر/ تمدید خدمات رایگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان وضعیت قرمز در ارتباطات شهر پلدختر و برگشتن شرایط ارتباطات استان لرستان به وضعیت عادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تشکر از مردم لرستان و به ویژه پلدختر از حضور خود برای بررسی آخرین وضعیت ارتباطات استان خوزستان در این استان خبر داد و افزود: مدیر کل مدیریت بحران وزارت ارتباطات به نمایندگی در خرم آباد مستقر است و در ستاد بحران استان تا عادی شدن شرایط به سایر دستگاه ها یاری خواهد داد.

ارائه خدمات رایگان به مردم تمدید و ادامه می یابد

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی با بیان اینکه در منطقه سیل زده پلدختر بالن اینترنتی نیز نصب و نسل دوم و پیامک ها فعال شده است، گفت: فیبرنوری قدیمی از بین رفته که فیبرنوری  جدید جایگزین آن شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز آغاز به کار کرده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب و برنامه ریزی کوتاه مدت از سوی وزارت ارتباطات برای بازسازی تجهیزات از بین رفته در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اولویت ما ایجاد فعالیت بانکی است و پست بانک و بانک انصار فعال شده اند، با هماهنگی شرکت پارسیان ۵۰۰ دستگاه پوز برای تجارت الکترونیک به این مناطق ارسال شده است. خط تلفن جدید برای تماس های  اضطراری مانند: پلیس و نیروهای انتظامی، بیمارستان و اورژانس راه اندازی شده است.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه ارائه خدمات رایگان به مردم تمدید و ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت ارتباطات در پلدختر عادی شده و ظرفیت آن تا چهار برابر افرایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه حجم تخریب های صورت گرفته غیرقابل باور است، خاطرنشان کرد: روز گذشته به صورت تصادفی از برخی مناطق آسیب دیده بازدید کردیم اگرچه گلایه هایی بود اما مردم برخورد خوبی داشتند.

وی گفت: خسارت سیل‌های اخیر به سیستم ارتباطی کشور حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان و به پلدختر حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیاردتومان برآورد می شود.

کد خبر 372167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.