کلاهبرداری در فضای مجازی با شگرد اجاره باغ و ویلا

رییس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان در سایت‌های واسطه‌گر با ترفند درج آگهی دروغین اجاره باغ و ویلا در روزهای پایانی هفته خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان  مبنی بر کلاهبرداری پنج میلیون ریالی از وی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی به دنبال اجاره باغ برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بوده که پس از مشاهده یکی از آگهی‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ پنج میلیون ریال جهت رزرو به حساب صاحب باغ واریز می کند اما پس از آن دیگر شخص مورد نظر پاسخگوی شاکی نبوده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به اظهارات شاکی و انجام تحقیقات علمی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا سرانجام عامل اصلی این کلاهبرداری را شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد با توجه به افزایش تقاضای شهروندان جهت رزرو باغ و ویلا در تعطیلات ، با انگیزه کسب درآمد اقدام به درج آگهی دروغین در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی نموده و مبالغی را بابت رزرو باغ از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رعایت چند نکته ساده می‌تواند از گرفتار شدن در دام این‌گونه کلاهبرداری‌ها جلوگیری نماید، توصیه کرد: برای اجاره خانه و تنظیم قرارداد به دفاتر املاک و دارای مجوز مراجعه نمایید همچنین قبل از مشاهده ملک و تنظیم قرارداد نیاز به پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت عنوان بیعانه و ... نیست و حتما در مقابل وجوه پرداختی خود رسید دریافت نمایید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در میان بگذارند.

کد خبر 372150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.