سیل ایران، آمریکا را رسوا کرد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه اقدامی که علیه حفظ جان انسان‌ها باشد نقض قوانین جهانی بوده و حتی در برخی موارد از آن با عنوان جنایت جنگی و نسل کشی یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: امسال به‌ دلیل شرایط جوی، تعطیلات عید نوروز به تعطیلاتی ویژه و خاص تبدیل شد و بارش شدید باران تلفات جانی و خسارات مالی بسیاری به کشورمان وارد کرد.

وی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی باز هم حادثه دیدگان سیل را تنها نگذاشتند و با قرار گرفتن کنار آنها و با بازکردن در منازل و ارسال آذوقه و لباس گرم از تلخی این اتفاقات ناگوار کاسته و جلوه های بیادماندنی از ایثار و همدردی، وحدت و انسجام ملّی را به نمایش درآوردند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: خشم طبیعت در روزهای گذشته برای مردم و مسئولان کشورمان حاوی پیام های تلخ و شیرین زیادی بود نخست اینکه بخش زیادی از خسارت های وارده به مردم و کشورمان ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت بوده که از جمله آنها می‌توان به تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت و سازهای بی حساب و کتاب، تبدیل رودخانه‌ها به خیابان و لایروبی نکردن رودخانه‌های موجود و محاسبه نکردن دقیق در ساخت سدها اشاره کرد.

وی ادامه داد: حوادث طبیعی اگر چه قابل پیشگیری نیستند، اما با پیش بینی و آمادگی می توان از میزان خسارت های ناشی از آن کاست و این امر نیاز به برنامه ریزی بلندمدت جهت ایجاد زیرساخت های لازم دارد.

سرافراز اضافه کرد: آمادگی نیروهای مسلّح کشور اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروهای انتظامی که از ابتدای بحران در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده و با تلاشی وصف ناشدنی به امدادرسانی پرداختند بیانگر ویژگی های مثبت منحصر به فردی است که این نیروها نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورها دارند.

وی عنوان کرد: لزوم آمادگی مسئولان کشور در همه سطوح و جایگاه ها برای قرار گرفتن کنار مردم و تدبیر برای کمک به حادثه دیدگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نوروز، تعطیلات و یا هر بهانه ای دیگر برای توجیه آماده نبودن و حضور نداشتن برخی مسئولان کشور قابل قبول نیست.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: مواردی که می توان ضرورت آن را از دو پیام مقام معظم رهبری و نیز جلسه روز ۱۳ فروردین با مسئولان استنباط کرد آن است که کارهای اصلی یعنی بازسازی ویرانی‌ها و جبران خسارت‌ها از این به بعد است و باید این خسارات و صدمات جبران شود.

وی متذکر شد: آمادگی و پیشتازی مردم نوعدوست کشورمان سبب شد لحظه ای از قافله کمک جا نمانده و جلوه های زیبایی از گذشت و ایثار را به نمایش گذاشتند.

سرافراز افزود: مردم نشان دادند مستحق رحمت الهی هستند و قطعا خداوند منان با الطاف خود ضایعه از دست دادن تعدادی هموطنان و خسارات مادی سیل اخیر را با برکات خویش جبران خواهد کرد.

سیل ایران، آمریکا را رسوا کرد

وی با بیان اینکه سیل ایران، آمریکا را رسوا کرد گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه اقدامی که علیه حفظ جان انسان‌ها باشد نقض قوانین جهانی بوده و حتی در برخی موارد از آن با عنوان جنایت جنگی و نسل کشی یاد می‌شود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: قطعاً نمی‌توان ادعای بشر دوستی و حقوق بشر سر داد در حالی که تحریم و اعمال محدودیت در تأمین نیازهای مراکز امدادی صورت می‌گیرد، نکته جالب توجه این که کشورهای غربی در حالی ادعای کمک به مردم ایران را سر می‌دهند و فردی مانند ترامپ رییس جمهور آمریکا مدعی است که کنار ملت ایران برای رسیدن به زندگی بهتر هستند که همزمان به تحریم ایران برای تأمین نیازهای امدادی می‌پردازد.

وی ادامه داد: وقتی ساختاری مانند هلال احمر و نهادهای امدادرسانی مورد تحریم قرار می‌گیرد یا وقتی ساختار دارویی تحریم می شود یعنی بشریت و انسانیت مورد تحریم قرار گرفته و عاملان این تحریم‌ها به‌ دنبال نسل کشی آشکار هستند رفتاری که از آن با عنوان تروریسم اقتصادی می‌توان یاد کرد.

سرافراز اضافه کرد: روز ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ جیمی کارتر رییس‌جمهور وقت آمریکا قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. این دستور که پنج ماه پس از ماجرای لانه جاسوسی آمریکا با هدف زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی در افکار عمومی برای اقدام نظامی آمریکا علیه ایران در ماجرای طبس صورت گرفت.

وی عنوان کرد: کاخ سفید در قطع رابطه سیاسی علاوه بر زمینه‌سازی برای اقدام نظامی علیه ایران اهداف دیگری را نیز در محاصره سیاسی و اقتصادی و انزوای ایران دنبال می‌کرد که البته در تمامی آن اهداف ناکام ماند و امروز با گذشت نزدیک به ۴۰ سال از استقبال حضرت امام خمینی(ره) از اقدام کارتر در قطع ارتباط آمریکا با ایران، ما به دستاوردهای ارزشمندی در ابعاد مختلف رسیده ایم.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: تجلی عزت و استقلال ایران اسلامی، تحکیم و تثبیت اقتدار دفاعی و امنیتی کشور، رسیدن ایران به خود کفایی در عرصه‌های مهم دفاعی و امنیتی، کاهش توان دشمن در اثر گذاری بر فرآیندهای داخلی، ناکامی عوامل سر سپرده و نفوذی دشمن در داخل، آشکار شدن ماهیت دشمن برای مردم و تقویت وحدت و انسجام ملی از آن جمله هستند.

وی یادآور شد: گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان، رشد روحیه استکبارستیزی در میان مردم ایران و مسلمانان جهان، شکل‌گیری نیروهای جبهه مقاومت در منطقه و تحکیم و تثبیت موقعیت آنان، شکست استراتژی‌های آمریکا در منطقه و ناکامی به رغم تحمل ۷۰۰۰ میلیارد دلار هزینه و افول قدرت آمریکا از دیگر دستاوردهای ارزشمند ناشی از ایستادگی و تسلیم نشدن در برابر آمریکاست.

سرافراز با اشاره به نامگذاری روز بیستم فروردین تحت عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ایران به دستاوردهای مهم دیگری در عرصه فناوری هسته‌ای دست یافته و همه باید بدانیم چه مسیر پر فراز و نشیبی را در طول این ۴۰ سال برای دستیابی به این فناوری مدرن طی کرده‌ایم.

وی افزود: برای دستیابی به فناوری هسته‌ای دانشمندان هسته‌ای ما مرارت‌های بسیاری را کشیده‌اند و نباید فراموش کنیم که در این‌ راه، دانشمندان شهید بزرگی همچون شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن و رضایی نژاد را تقدیم کرده‌ایم.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: برجام باید موجب لغو جامع تمامی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و هم‌چنین تحریم‌های چندجانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و نیز شامل گام‌هایی برای ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجارت، فناوری، مالی، و انرژی می‌شد، که این مهم محقق نشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ سال است که درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی شده، جنگی که در ابتدا شاید برای خیلی‌ها قابل لمس و درک نبود، اما رهبرمعظم انقلاب در همان ابتدا متوجه آن شدند و نیروهای داخلی را نسبت به آن هوشیار کردند.

سرافراز اضافه کرد: ایشان در سال ۱۳۸۶ و در سخنرانی ابتدای سال در حرم مطهر رضوی به این موضوع اشاره می‌کنند که یکی از سناریوهای مهم دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، طراحی و اجرای جنگ اقتصادی است.

وی عنوان کرد: دشمن و به‌طور مشخص ایالات متحده آمریکا، با استفاده از ابزار تحریم که می‌توان از آن به‌عنوان «سلاح پولی» یاد کرد، به نظام اسلامی حمله کرده و قصد دارد به تعبیر خود، ایران اسلامی را مهار کرده و رفتار ایران را در موضوعات مهمی همچون دفاعی، منطقه‌ای و فناوری تغییر دهد.

امام جمعه فولادشهر گفت: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان فرمانده کل قوا راهبرد مقابله با جنگ اقتصادی را که تمامیت و استقلال کشور را هدف گرفته، ارایه کردند و از همان ابتدا و به‌طور خاص از سال ۱۳۸۸ سال‌ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: عناوینی همچون اصلاح الگوی مصرف، کار و سرمایه ایرانی، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و... اما مشخص است که هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و دشمن نظام اسلامی، دندانِ طمع به اقتصاد ایران دارد.

سرافراز یادآور شد: تحلیل دشمن این است که هنوز اقتصاد ایران این ظرفیت را دارد تا اهرمی برای مهار نظام اسلامی در سایر حوزه های راهبردی شود چراکه آمریکا یک بار از این مسیر به نتیجه رسیده است و برای همین به‌دنبال استفاده مجدّد از ابزار تحریم است.

وی متذکر شد: در مقابل طراحی دشمن، رهبر معظم انقلاب سال جدید را رونق تولید نامگذاری کردند چراکه مسئله تولید از اساسی‌ترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی است، از این رو همان‌طور که معظم له تأکید فرمودند هنوز اقتصاد اولویّت و فوریّت کشور است و همه توان کشور باید روی این موضوع متمرکز شود.

کد خبر 372141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.