خسارت ۸۰۰ میلیونی سیل به آثار تاریخی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از خسارت ۸۰۰ میلیون تومانی بارش های اخیر به آثار تاریخی استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی مالمیر، با بیان اینکه پل زرامین و حمام حاج آقا تراب بر اثر بارش‌های اخیردر شهرستان نهاوند دچار آسیب شده‌اند، اظهار کرد: پل زرامین نهاوند در قسمتی از طاق دچار آسیب شده و سیل برگردان‌ها نیز تخریب شده‌اند و برآورد خسارت وارد شده در شهرستان نهاوند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه کار ترمیم فوری این آثار در دستور کار مدیران حوزه میراث فرهنگی قرار گرفته و برای پیشگیری از خسارت های بیشتر این بناها طی روزهای آینده، تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: منزل اقتداری و پل فرسفج شهرستان تویسرکان نیز بر اثر سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر آسیب دیده‌اند، این ۲ بنای تاریخی نیز که هر دو در فهرست آثار ملی قرار دارند متحمل ۴۰۰ میلیون تومان خسارت شده‌ و باید با اختصاص اعتبار این دو بنا به صورت اساسی مرمت شود.

مالمیر با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به بعضی از اماکن با پیمانکار قراردادی منعقد شده و با انجام اقدامات لازم در تلاش برای پیشگیری از خسارت های بیشتر هستیم، اضافه کرد: مسجد بازران روستای بازران در شهرستان فامنین که یکی از مساجد خشتی شهرستان محسوب می‌شود و در فهرست آثار ملی قرار دارد، در چند روز اخیر آسیب دیده و به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت نیاز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه بر اثر بارش‌های ۵ تا ۶ بنا نیز به صورت جزئی آسیب دیدند، گفت: عمارت جنانی، ورودی آرامگاه استر و مردخای، خانه عسگری و عمارت نوشادی نیز مرمت شده که با بارش های اخیر آسیبی به آنها وارد نشده است.

منبع: میراث آریا

کد خبر 371984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.