فعالیت دائمی نوروزگاه‌ها در جذب گردشگر بسیار موثر است

تیران-معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ اصفهان گفت: این استان‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و متعدد در حوزه گردشگری دارد.

سید علی‌صالح درخشان در حاشیه بازدید از نوروزگاه‌های شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ایجاد دو نوروزگاه و ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده‌های تیران اظهار کرد: استان اصفهان فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع و متعددی در حوزه گردشگری دارد که گردشگری روستایی و بافت قدیمی و تاریخی نمونه ای از این پتانسیل‌ها است.

وی افزود: برنامه ریزی برای رشد و پیشرفت این توانمندی و ظرفیت‌ها نیازمند مشارکت اجتماعی اهالی روستا و همکاری مدیران محلی است تا اینکه از فرصت‌های گردشگری روستاها برای رونق اقتصادی و جذب توریست استفاده شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد نوروزگاه‌ها در معرفی قابلیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی هر منطقه موثر بوده است، یادآورشد: حضور مسافران در این مکان‌ها و آشنایی با هر منطقه به رشد و پیشرفت گردشگری می‌انجامد.

وی فعالیت دائمی نوروزگاه‌ها را یکی از مهمترین مولفه‌ها برای رونق گردشگری عنوان کرد و افزود: نمایشگاه‌های دائمی در روستاها و مناطق گردشگری باید ایجاد شود و در طول سال خدمات به مسافران و گردشگران ارائه دهد که البته در مقاطع خاص سال این خدمات باید بیشتر شود.

درخشان با اشاره به سیاست استان در حوزه گردشگری خاطرنشان‌کرد: توزیع مسافر در سراسر استان اصفهان و جلوگیری از تمرکزگرایی فرصت خوبی را برای توسعه گرشگری و افزایش اقامت مسافران فراهم کرده که امسال متوسط اسکان مسافران در استان به سه روز رسیده و یک روز نسبت به نوروز سال قبل افزایش داشته است.

وی اضافه‌کرد: اسکان ۵۰ درصد مسافران در شهرستان‌ها نشان دهنده موفقیت سیاست توزیع مسافر در سراسر استان اصفهان است و این موضوع در حالی است که در گذشته طبق آمار، اسکان ۷۰ درصد در مرکز استان و تنها ۳۰ درصد در شهرستان‌ها بود.

درخشان با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گفت: توسعه بومگردی، افزایش کمپ‌های گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و افزایش جذب سرمایه گذار با تسهیل قوانین برای رونق صنعت گردشگری انجام شده‌ است.

کد خبر 371863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.