ورود ۶۰ درصد مسافران نوروزی از ورودی‌های شمال شهر

مسئول ستاد اجرایی منطقه ۱۲ خدمات سفر شهر اصفهان گفت: آمارها نشان می‌دهند که نوروز امسال ۶۰ درصد مسافران از ورودی‌ اتوبان‌های معلم و آزادگان وارد شهر اصفهان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی باقری صبح امروز _ یکشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۹۸_ در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به حجم بالای ورودی مسافران از سمت شمال شهر ستاد خدمات سفر منطقه ۱۲ یکی از ستادهای مهم هدایت مسافران به شمار می رود؛ طی ایام نوروز مسئولان کشوری و استانی زیادی از ستاد خدمات سفر منطقه ۱۲ بازدید داشتند، البته این ستاد با مشکلات و آسیب‌هایی روبرو بود.

مسئول ستاد اجرایی منطقه ۱۲ خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به قرارگیری این ستاد در محلی بادخیز، مکان آن  را از حالت داربست و پوش خارج و سازه ای برای آن طراحی شد که از هر لحاظ ایمن بود و نمای بیرونی آن از معماری اصیل اصفهان به صورت کاهگل ساخته شد.

وی با بیان اینکه فضاهای ایجاد شده در ستاد منطقه ۱۲ باعث ایجاد محیطی خاطره انگیز برای مسافران شد افزود: باتوجه به اقدامات انجام شده شاهد توقف چند ساعته مسافران در این ستاد بودیم که در آن غرفه های روابط عمومی برای توزیع نقشه شهر، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگ و هنر، مشاوران املاک و هتل داران که وظیفه اسکان مسافران را بر عهده داشتند وجود داشت.

باقری با بیان این که: در ستاد منطقه ۱۲ هر روز ظهر و شب نماز جماعت در نمازخانه ای که پیش بینی شده بود برپا می‌شد افزود: در کنار این ستاد غرفه‌های آموزش تفکیک پسماند و بازیافت فعال بود.

وی با بیان اینکه برای استراحت موقت مسافران فضای مناسبی در محل ستاد منطقه ۱۲ ایجاد و مورد استفاده گردشگران قرار گرفت، گفت: با توجه به اینکه محل ستاد در مسیر اتوبان و بزرگراه قرار داشت وسرعت وسایل نقلیه عبوری بسیار زیاد بود، از فاصله چند کیلومتری آن چراغ های راهنما، تابلوهای هدایت مسافران، نیوجرسی و سرعت گیر نصب شد و خوشبختانه در این محور هیچ اتفاقی نیفتاد.

مسئول ستاد اجرایی منطقه ۱۲ خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: امسال برای اسکان مسافران نوروزی از ظرفیت دانشگاه فرهنگ و هنر و همچنین ورزشگاه های غازی و امیرالمومنین استفاده کردیم به طوری که در ورزشگاه امیرالمومنین طی دو شب تعداد ۴۱۰ نفر و در ورزشگاه غازی یک هزار و ۵۰ نفر اسکان داده شدند.

کد خبر 371781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.