قطعی آب آشامیدنی ۱۴ روستای گلستان/فوت ۵ نفر بر اثر سیل در مازندران

در بسته خبری امروز از خسارت سیل به هشت شهرک صنعتی و ۲۵۰۰ صنفی مازندران و گلستان تا رد پای کم‌کاری‌ها در جریان سیلاب استان‌هایی شمالی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در بستان‌آباد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

روستای «حاجی‎آباد دشت» کردکوی تخلیه شد

گلستان: ابراهیم قدمنان، فرماندار کردکوی از تخلیه روستای «حاجی‎آباد دشت» کردکوی به‎دلیل افزایش حجم آب رودخانه «قره‎سو»و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی خبر داد.

قطعی آب آشامیدنی ۱۴ روستای گلستان بر اثر سیل

گلستان: بهزاد هرمزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان، تعداد روستاهای فاقد آب استان را ۱۴ روستا عنوان کرد و گفت: پس از سیل اخیر آب آشامیدنی ۳۹۲ روستا قطع شد که تاکنون آب آشامدینی ۳۷۸ روستا وصل شده است.

عملکرد آب منطقه‎ای گلستان در جمع‎آوری و هدایت سیلاب به سمت دریا ضعیف بود

گلستان: حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: عملکرد آب منطقه‎ای در جمع‎آوری و هدایت سیلاب به سمت دریا ضعیف بود.

*******************************************************************************

فوت ۵ نفر براثر سیل در مازندران

مازندران: علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سیل اخیر ۵نفر در مازندران جان خود را از دست دادند.

۲۰درصد گردشگران نوروزی در روستاهای مازندران اقامت داشتند

مازندران: حسن اصغریان، مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: با توجه به وقوع سیل اخیر در مازندران، تاکنون شاهد اقامت ۱۰ میلیون ۸۸۰ هزار نفری گردشگر بودیم که دو میلیون و ۲۴۳ نفر معادل ۲۰.۶ درصد گردشگر در روستاهای استان اقامت داشتند .

خسارت سیل به ۸ شهرک صنعتی و ۲۵۰۰ صنفی مازندران و گلستان

مازندران: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شش شهرک صنعتی در مازندران و دو شهرک صنعتی در گلستان ازنظر زیرساخت، ساختمان، تجهیزات، مواد اولیه و محصولات تولیدی به‌ تناسب آسیب دیدند، گفت: آمار دقیق کل کشور در دست بررسی و برآورد است.

********************************************************************************

ورود بالغ‌بر یک‌میلیون و ۳۵ هزار وسیله نقلیه به استان گیلان

گیلان: محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه گیلان پنجمین استان پرتردد کشور تاکنون بوده گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تا روز گذشته بالغ‌بر یک‌میلیون و ۳۵ هزار وسیله نقلیه به استان واردشده‌اند.

افزایش ۶۶ درصدی درآمد گمرک آستارا

گیلان: رسول امیدی، مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد گمرک این شهرستان طی ۱۲ ماه گذشته ۹۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد افزایش داشته است.

رد پای کم‌کاری‌ها در جریان سیلاب استان‌هایی شمالی

گیلان: محمدحسین قربانی، عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به کم‌کاری‌ها در جریان وقع سیلاب استان‌های شمالی گفت: اقدام به‌جای قوه قضاییه و نیروهای بسیجی و امدادی در جریان کمک به سیل‌زدگان و متمرکز کردن کمک‌های مردمی قابل‌تحسین است.

*******************************************************************************

لزوم صدور هشدارهای لازم در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها

اردبیل: فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: مسؤولان و فرمانداران باید در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدارها و اقدامات لازم را انجام دهند.

دستور تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه‌ها صادر شد

اردبیل: فریدون بابایی، فرماندار خلخال گفت:دستور تخلیه اضطراری به ساکنان چندین روستای شهرستان خلخال واقع در حاشیه رودخانه‌ها صادر شده تا ساکنان این روستاها به نقاط امن انتقال داده شوند.

سفر بیش از ۵۵ هزار مسافر فرهنگی به استان اردبیل

اردبیل: احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:۵۵ هزار و ۷۴۷ نفر روز مسافر فرهنگی استان اردبیل را برای سفر نوروزی خود انتخاب کرده‌اند.

********************************************************************************

آماده باش تمام مسوولان و ادارات خدمات‌رسان بناب برای مقابله با حوادث احتمالی

آذربایجان‌شرقی: امین رفیعی، فرماندار بناب بر آمادگی تمام مسوولان و ادارات خدمات‌رسان این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی و وقوع سیل تأکید کرد.

مرگ ۱۰ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در تبریز

آذربایجان‌شرقی: حجت پورفتحی، معاون درمان علوم پزشکی تبریز از بستری شدن ۲۴۰ نفر در اثر استفاده از مشروبات الکلی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: متاسفانه در بازه زمانی اسفند تا فروردین ۱۰ نفر در تبریر به علت استفاده از این مشروبات جان خود را از دست داده‌اند.

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در بستان‌آباد

آذربایجان‌شرقی: سیدعلی موسوی،  فرماندار بستان آباد در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته احتمال سیلاب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع خسارات جانی و مالی احتمالی انجام دهند تا در شهرستان شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

*******************************************************************************

۴۶۰۸ مسافر نوروزی از تخت سلیمان تکاب دیدن کردند

آذربایجان‌غربی: مظفر عباس‌زاده، سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: در ۱۱ روز گذشته چهار هزار و ۶۰۸ مسافر نوروزی از تخت سلیمان به عنوان برترین جاذبه‌ گردشگری تکاب بازدید داشته‌اند.

آماده‌باش ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات و ۸۰۰ نفر از نیروهای راهداری آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی: ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی ۸۰۰ نفر از نیروهای راهداری با ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات در سطح استان آماده‌باش کامل هستند.

رهاسازی ۷۳۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان آذربایجان‌غربی به سمت دریاچه ارومیه

آذربایجان‌غربی: مهرداد دانشجو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی آب چهار سد این استان برای جلوگیری از خطرات سیل‌های احتمالی خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 371760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.