۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
خواجو خاموش شد

پل تاریخی خواجو به احترام زمین و برای یادآوری نیاز زمین به توجه انسان‌ها برای بقا همزمان با ۱۸ هزار بنای تاریخی دیگر در سراسر دنیا به مدت یک ساعت در خاموشی به سر برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  پویش جهانی "ساعت زمین" هر ساله با هدف یادآوری اهمیت میزان مصرف انرژی و تاثیر آن در گرمایش زمین برگزار می‌شود، کشور ایران نیز ۹ سال است که به این پویش پیوسته و شهر اصفهان یکی از مجریان این مراسم طی سال‌های اخیر بوده است.

امسال نیز این پویش شامگاه شنبه دهم فروردین ماه ۹۸ برابر با سی ام مارس ۲۰۱۹ در کنار زاینده رود و محل پل خواجو و همزمان با خاموشی بیش از ۱۸ هزار اثر تاریخی در سراسر دنیا به صورت نمادین برگزار شد و چراغ‌های این پل تاریخی در ساعت ۸:۳۰ خاموش شد. در این مراسم مردمی، مسئولان، سمن های زیست محیطی، شهروندان و گردشگران حضور داشتند.

حسین امیری، معاون حدمات شهری شهرداری اصفهان در حاشیه برگزاری این رویداد جهانی اظهار کرد: ساعت زمین یک برنامه جهانی در راستای ترویج حفاظت زمین، رفع آلودگی ها، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار به ویژه در زمینه استفاده ازانرژی های نو است.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیریت شهری اصفهان در راستای اهداف توسعه پایدار برای نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست و رفع آلودگی ها در کلانشهر اصفهان تلاش می کند و مردم اصفهان نیز همراه و همگام با شهرداری در تلاش برای حفظ و حراست زمین که متعلق به آیندگان است همراهی می‌کنند.

 معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت:رویداد جهانی ساعت زمین یک پویش و حرکت مردمی فرهنگی بسیار خوبی است که می تواند افکار عمومی و مردم را همراه مدیریت شهری در حفظ و حراست زمین و آنچه که متعلق به آیندگان است فعال کند.

حذف پلاستیک حمایت مردم را می طلبد

در همین ارتباط فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک نوروز باستانی اظهار کرد: بسیار باعث خرسندی است که امشب کنار زاینده رود پرآبی که آرزوی تک تک اصفهانی ها و مردم بود رویداد جهانی ساعت زمین را در راستای حفظ محیط زیست جشن می گیریم.

وی ادامه داد: باید آنچه در توان داریم در کنار سازمان حفاظت محیط زیست و سمن های زیست محیطی برای حفظ محیط زیست و مادرمان زمین انجام دهیم.

روشن افزود: در این راستا از همه مردم دعوت می کنم که به پویش نه به کیسه های پلاستیکی بپیوندند و به استفاده پلاستیک نه بگوییم و از آن استفاده نکنیم همانگونه که طی یک سال گذشته مدیریت شهری اصفهان و فروشگاههای زنجیره ای شهر سعی کردند از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنند.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: سال گذشته شورای شهر طی مصوبه ای استفاده بطری های یک بار مصرف و پلاستیکی را در جلسات مدیریت شهری و شهر ممنوع کرد. امیدواریم که در سال جاری نیز در راستای حذف کیسه های پلاستیکی اقداماتی داشته باشیم.

وی افزود: استفاده آب معدنی در جلسات مدیریت شهری حذف شد اما حذف کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف در جامعه همراهی و حمایت مردم را نیز می طلبد که بر همین اساس باید تمهیداتی برای جایگزینی آن‌ها پیش بینی شود و ما نیز در این راستا تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 371754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.