بارش‌های سه روز آینده خطرات بیشتری دارد

یک جغرافی‌دان اقلیم شناس گفت: سامانه بارشی جدید دیشب از غرب و جنوب غرب وارد ایران شده است و بارش های اصلی آن از عصر امروز شروع می شود و خطرات بیشتری را نسبت به سامانه بارشی قبلی دارد.

امیر گندمکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه بارشی جدید پس از تقویت و دریافت رطوبت بیشترین بارش خود را از عصر امروز به خصوص در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، چهار محال و بختیاری و استان فارس خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه بارشی تا دوشنبه هفته آینده نیز پایدار است. شدت بارش های آن به اندازه سامانه قبلی نیست، اما  نسبت به سامانه قبلی خطرات بیشتری دارد.

این جغرافی‌دان اقلیم شناس درباره خطرات این سامانه گفت: خطرات این سامانه به دلیل بارش های گرم این سامانه بارشی و اشباع کنونی ظرفیت سدهای خوزستان، رودخانه های کهکیلویه و بویر احمد و لرستان نسبت به سامانه قبلی بیشتر است.

گندمکار ادامه داد: سامانه بارشی کنونی به دلیل تقویت از جانب خلیج فارس بارش گرمی به صورت باران داشته و موجب ذوب برف در کوه ها نیز می شود، بنابراین احتمال ایجاد سیل بیشتر است، زیرا هم بارش باران و هم ذوب برف در بالادست موجب اضافه شدن آب می شود.

وی تاکید کرد: این سامانه بارشی بر خلاف سامانه قبلی بیشتر تحت تاثیر سیستم کم فشار مدیترانه ای بوده اما سیستم کم فشار سودانی و تزریق رطوبت از خلیج فارس نیز در تقویت آن موثر است.

کد خبر 371753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.