۱۶۵ خانوار گُلِی در معرض رانش زمین/خسارت ۵۰ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های روستایی شهر بابک

در بسته خبری امروز از اقامت ۲۳ هزار مسافر نوروزی در واحدهای بوم‌گردی در کرمان تا کشف ۱۶ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان و خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی سیل به زیرساخت‌های شهرآباد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

۱۶۵ خانوار گُلِی در معرض رانش زمین

خراسان شمالی: محمود ثمینی، فرماندار بجنورد با اشاره به گسترش رانش زمین در روستای گلی این شهرستان گفت: ۳۰ خانوار از مجموع ۱۶۵ منزل روستایی در معرض تهدید رانش زمین اسکان اضطراری داده شدند.

لایروبی رودخانه اترک چندین دهه انجام‌نشده است

خراسان شمالی: محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی با اشاره به عدم لایروبی رودخانه اترک طی چندین دهه اخیر گفت: این اقدام باید به‌تدریج و در اولویت انجام شود.

۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان سیل‌زده خراسان شمالی احداث می‌شود

خراسان شمالی: مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به خسارت برآورد شده ناشی از سیل و بارندگی اخیر گفت: ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان آسیب‌دیده از این حادثه در استان احداث می‌شود.

*******************************************************************************

منازل مسکونی حاشیه کشف‌رود تخلیه شد

خراسان رضوی: حسن جعفری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد از اجرای عملیات تخلیه منازل مسکونی حاشیه رودخانه کشف‌رود خبر داد و گفت: در پی اعلام خبر بالا آمدن سطح رودخانه کشف و احتمال طغیان این رود از جانب بخشداری به سامانه تلفنی ۱۲۵، بلادرنگ ماموران ایستگاه‌های ۸،۳۷و ۴۵ آتش نشانی در معیت مدیران و سرپرستان منطقه و ایستگاه به محل مزبور جهت بررسی و ایمن سازی عزیمت کردند. 

دستگیری سه سارق حرفه‌ای احشام در کلات

خراسان رضوی: حسین نوباغی، جانشین فرماندهی انتظامی کلات از دستگیری سه سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۳۵ فقره سرقت خبر داد.

خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی سیل به زیرساخت‌های شهرآباد

خراسان رضوی: علی نجفی، شهردار شهرآباد از خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی به زیرساخت‎‌های این شهر خبر داد و گفت: به‌دلیل وضعیت توپوگرافی و کویری بخش شهرآباد نسبت به بخش مرکزی، مرکز شهرستان و انابد و همچنین شیب زیاد زمین به سمت شهرآباد، تمامی روان‌آب‌های حاصل از بارش شدید در بخش مرکزی و بردسکن و همچنین روان‌آب‌های سطحی شهرآباد در روستاهای مجاور تبدیل به سیلاب می‌شوند که در نتیجه بیشترین خطر سیل متوجه این بخش و شهرآباد می‌شود.

*******************************************************************************

افزایش ۵۰ درصدی حجم سدهای خراسان‌جنوبی

خراسان‌جنوبی: حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در استان دو میلیون مترمکعب آب به حجم آب سدهای مخزنی خراسان‌جنوبی افزوده شده است.

تمام مسیل‌ها و معبرهای بیرجند باز است

خراسان‌جنوبی: مرتضی یزدان‌شناس، عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به تمهیدات شهرداری در خصوص سیلاب احتمالی در شهر بیرجند، گفت: کلیه مسیل‌ها و معبرهای موجود در سطح شهر باز شده و در صورت بارندگی شهرداری نیز از آمادگی کامل برخوردار است.

فروش ۴۰ میلیونی صنایع دستی «زیرکوه»

خراسان‌جنوبی: حسین سروش، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زیرکوه گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری ۴۰ میلیون ریال از محصولات بومی و صنایع دستی این شهرستان به فروش رفت.

********************************************************************************

طوفان ۲ قطار مسافربری را در نیمه راه متوقف کرد

سیستان و بلوچستان: به دلیل شرایط نامساعد جوی و شدت طوفان شن، دو قطار مسافری تهران و اصفهان به مقصد زاهدان در ایستگاه‌های فهرج و بم متوقف شدند.

کشف ۱۶ فقره سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش پلیس آگاهی ۱۶ فقره سرقت مسلحانه در شهرهای زاهدان، خاش، ایرانشهر و دلگان طی ۲ روز گذشته کشف شد.

سم پاشی ۳۹۰۰ هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان علیه ملخ صحرایی

سیستان و بلوچستان: غلام حیدر زورقی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۹۰۰هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

*******************************************************************************

اقامت ۲۳ هزار مسافر نوروزی در واحدهای بوم‌گردی در کرمان

کرمان: محمد مهدی افضلی: رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۷ فروردین ماه، بالغ بر ۲۳ هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان سکنی گزیده‌اند.

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های روستایی شهربابک

کرمان: علی اسدی، فرماندار شهربابک گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های روستایی بر اثر بارندگی شدید و سیل در شهربابک خسارت وارد شد.

سواری پژو اعضای یک خانواده را به کام مرگ کشاند

کرمان: پیام محمدی، فرمانده پلیس راه سیرجان گفت: برخورد سواری پژو به بتن سیمانی دهانه پل در کیلومتر ۴۰ محور سیرجان به بندرعباس اعضای یک خانواده سه نفره را به کام مرگ فرستاد.

کد خبر 371663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.