دفن غیر اصولی معضل بزرگ زیست محیطی در گلپایگان و خوانسار

گلپایگان- نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: دفن غیر اصولی زباله تر و خشک در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار به یک معضل خطر جدی برای محیط زیست تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان و خوانسار، علی بختیار امروز (پنجشنبه) در کارگروه مشترک مدیریت بحران گلپایگان و خوانسار با بیان اینکه کارخانه بازیافت مهم‌ترین موضوع این دو شهرستان است، اظهار کرد: دفن غیر اصولی زباله تر و خشک در دو شهرستان گلپایگان و خوانسار به یک معضل خطر جدی برای محیط زیست تبدیل شده است تا جایی که دیگر مکانی برای دفن زباله در دو شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قرار بود با تأمین منابع، پروژه کارخانه بازیافت تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد، تصریح کرد: پروژه احداث کارخانه بازیافت سال‌های متوالی معوق مانده است و باید هرچه سریع‌تر راه اندازی این پروژه در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی وزیر نفت در سال ۹۶ دستور داده شد سه هزار تن قیر و در سال ۹۷  نیز پنج هزار تن علاوه بر سهمیه شهرداری و دهیاری‌ها اختصاص یابد که انتظار داریم هر چه سریع‌تر این مهم تحقق پیدا کند، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌های دو شهرستان برای آسفالت ریزی با مشکل کمبود قیر مواجه هستند.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها برای مدیریت بحران نیاز به ماشین آلات سنگین دارند و با توجه به کمبود امکانات بحران جاری شدن سیل در دو شهرستان با تلاش فرمانداران و دهیاران به خوبی مدیریت شد.

به گزارش ایمنا، معاون عمرانی و توسعه شهری وزیر کشور که به دعوت نماینده مردم گلپایگان برای بررسی مشکل کارخانه بازیافت و خسارات ناشی از سیل به شهرستان دعودت شده بود از روند پیشرفت کارخانه بازیافت شهرستان گلپایگان و خوانسار بازدید کرد و برای تکمیل و راه اندازی کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

همچنین برای اختصاص سهمیه قیر و ماشین آلات سنگین برای آتش نشانی دو شهرستان و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قرار دادی و تأیید اساسنامه سازمان آتشنشانی شهرداری قول مساعد داد.

کد خبر 371540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.