آخرین جزییات خسارات ناشی از بارش برف و باران در استان اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت : ۲۳۴ کیلومتر راه‌های استان که ۴۰ کیلومتر آن روستایی است توسط سیل آسیب دید، ۱۳۳ دستگاه ابنیه فنی و ۳۵۰ واحدهای مسکونی شهری و روستایی نیز خسارت دیدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جبهه هوای ناپایدار که روز گذشته از استان خارج شد، خساراتی را به اراضی کشاورزی، معابر و جاده‌ها وارد کرده است، اظهار کرد: در فریدن و فریدونشهر ۴۸ ساعت بارش برف و باران را شاهد بودیم که در نتیجه آن راه‌های مواصلاتی پنج روستا در پشت کوه از جمله کلوسه، کمران و گوکان مسدود و برق آن‌ها قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام عملیات برای بازگشایی راه‌ها هستند، افزود: حین بارش‌های اخیر ممکن بود بند آبخیزداری روستای کجان در نایین دچار شکستگی شود که نیروهای امدادی زودتر در آن محل مستقر شده بودند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه در بخش دنا کوه سمیرم قطعی گاز روستای امیر آباد و رهیز برطرف شده است، اضافه کرد: پل روستای ده بزرگ و کهنگان در دناکوه و پل روستای سیور در بخش پادنا به وسیله سیلاب تخریب و ارتباط بین روستاها قطع شد.


وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۶ نفر نجات یافتند و عوامل مدیریت بحران در حال بررسی خسارات هستند، خاطرنشان کرد: حجم آب سرریز شده از رودخانه شور، هنگام ورود به اصفهان شکسته شد و با کمک نیروی انتظامی، شهرداری و آتش نشانی سه هزار خودرو با اطلاع رسانی مناسبی که انجام شد، از حاشیه رودخانه زاینده‌رود دور شدند.

شیشه فروش توضیح داد: سیل به بخش کشاورزی، پرورش ماهی ، زنبورستان‌ها، شبکه آبیاری قنوات و جاده های بین مزارع در مناطق خور و بیابانک، خوانسار، نایین، کاشان، فریدن، دهاقان، سمیرم، کاشان و اردستان خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه سیل در شرق اصفهان به معابر شهری و درختان نیز آسیب زده است، تصریح کرد: ۲۳۴کیلومتر راه‌های استان که ۴۰ کیلومتر آن روستایی است توسط سیل آسیب دید، ۱۳۳ دستگاه ابنیه فنی و ۳۵۰ واحدهای مسکونی شهری و روستایی نیز خسارت دیدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه خط انتقال آب شرب در سمیرم و فیلترهای تصفیه خانه آب شهر اصفهان دچار آسیب شده‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر سقوط بهمن در کلوسه و سقوط کوه در منطقه خفر، ۹ مورد تخریب در شبکه فاضلاب روستایی سمیرم نیز گزارش شد و در شهرستان‌های کاشان، دهاقان و کوهپایه سه مورد قنات تامین کننده آب نیز آسیب دید.

کد خبر 371475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.