۶۰ درصد منازل روستایی گلپایگان فرسوده است

گلپایگان- رییس بنیاد مسکن گلپایگان گفت: دولت برای بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تسهیلات ۲۵ میلیون تومان با پرداخت ۱۵ ساله و سود پنج درصد و در صورت انبوه سازی با سود چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علیرضا ناطقی در ستاد مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه مسیل‌‎های روستایی باید ساماندهی شود، اظهار کرد: ساماندهی مسیل در روستای زرنجان باید در اولویت قرار گیرد زیرا از راه ارتباطی چند روستا می‌گذرد.

وی با بیان این‌که تخصیص اعتبار سیل بندها در کارگروه استان مطرح شده، اما هنوز اعتباری دریافت نکرده‌ایم، گفت: دولت برای بهسازی و مقاوم سازی منازل مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تسهیلات ۲۵ میلیون تومان با پرداخت ۱۵ ساله و سود پنج درصد و در صورت انبوه سازی با سود چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

رییس بنیاد مسکن گلپایگان تصریح کرد: هیئت دولت در سال جاری سقف وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن را به ۴۰ میلیون تومان افزایش داده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی با بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد منازل روستایی فرسوده است، افزود: به افراد تحت حمایت کمیته امداد کمک‌های بلاعوض برای بازسازی منازل آنان از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود، در سال ۹۸ از سوی فرمانداری در مناطقی که دهیاری ندارند عملیات عمرانی مانند ساخت جاده انجام می‌شود.

کد خبر 371471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.