ایران بالاترین رتبه داوری در آسیا را دارد

رییس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم با حضور رییس کمیته داوران فیفا در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی شاهد بازی خوبی از هر تیم‌ها در شهرآورد پایتخت باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی اظهار کرد: پس از جلسه کمیته داوران در تاریخ ۲۱ اسفند ماه، با توجه به نمرات و قضاوت‌های بسیار خوب داوران در هفته‌های گذشته تمام اعضای کمیته داوران به این نتیجه رسیدند که اشکان خورشیدی به عنوان داور، بازی شهرآورد پایتخت را سوت بزند.

وی ادامه داد: کشور ما بالاترین رتبه داوری را در آسیا دارد و علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران جهان است که افتخار قضاوت در مسابقه فینال جام ملت‌های آسیا، و فینال جام باشگاه‌های آسیا و جهان، فینال المپیک و همچنین رده‌بندی جام جهانی را قضاوت کرده است که این نشان از سطح بسیار بالای داوری فوتبال ایران است و وقتی اروپا از ایران تقاضای داور می‌کند، تصدیق این شایستگی است.

رییس دپارتمان داوران خاطرنشان کرد: همه باشگاه‌های کشور نیز اتفاق نظر دارند که با وجود پتانسیل بالای فوتبال ایران در داوری، مطرح کردن داور خارجی برای بازی داخلی زیبنده فوتبال ما نیست؛ به خصوص جهت قضاوت یک مسابقه مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار باید برای حق‌الزحمه، هتل و بلیت رفت و برگشت داوران پرداخت کرد که در این وضعیت اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

رفعتی خاطرنشان کرد: از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال انتظار می‌رود با بازی جوانمردانه ضمن به نمایش گذاشتن فرهنگ اصیل ایرانی و به دور از هرگونه حاشیه، به داوران مسابقه در هر چه بهتر برگزاری این مسابقه کمک کنند. همان‌طور که وینفرد شفر نیز در مصاحبه روز گذشته خود (سه‌شنبه) از توانایی داوران ایرانی تمجید کرد. امیدوارم با حضور پیر لوئیجی کولینا، رییس کمیته داوران فیفا در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی شاهد بازی خوبی از هر دو تیم باشیم.

دیدار پرسپولیس و استقلال روز -شنبه ۱۰ فروردین ماه- ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و اسامی تیم داوری این دیدار به شرح زیر است:

داور: اشکان خورشیدی

کمک‌ها: رضا سخندان و علی میرزابیگی

کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان و محمدحسین زاهدی‌فرد

کمک داوران ویدئویی: علیرضا فغانی و محمدرضا منصوری

داور چهارم: آرمان اسعدی

ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

کد خبر 371458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.