هدایت مسافران نوروزی به مناطق روستایی

شهرضا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: از بخشداران استان خواسته شده تا تدابیر لازم را برای هدایت تعدادی از مسافران نوروزی به مناطق روستایی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سعید انصاری صبح امروز (سه‌شنبه) در بازدید از ستاد رفاه نوروزی شهرضا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایام نوروز بهترین زمان برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف است که زمینه رونق گردشگری را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ستادهای نوروزی مهمترین مراکز معرفی شهرها و روستاها و جذب گردشگران هستند، ادامه داد: همکاری و هماهنگی ادارات خدمات رسان و دستگاه‌های اجرایی همچون اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی، سهم زیادی در تأمین رفاه مسافران نوروزی و کاستن از خطرات سفر دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در کمپ‌های نوروزی که مسیرهای اصلی مسافران نوروزی ایجاد شده است، نمایشگاه‌های عرضه و معرفی صنایع دستی، غذاهای محلی و سبک زندگی روستایی برپا می‌شود.

انصاری با اشاره به توزیع ۲۰ هزار نقشه گردشگری روستایی و بروشور در محل‌های اسکان روستایی باهدف اطلاع‌رسانی به مسافران، یادآور شد: یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری، حدود ۵۰۰ خانه بومگردی است که بستر مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه خدمات نوروزی است.

وی با تأکید بر ضرورت رونق گردشگری روستایی، تصریح کرد: از بخشداران استان خواسته شده تا تدابیر لازم را برای هدایت تعدادی از مسافران نوروزی به مناطق روستایی اتخاذ کنند، زیرا این اقدام زمینه ایجاد مشاغل پایدار در این مناطق و در نتیجه رونق اقتصادی آن‌ها را فراهم می‌کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد ستاد رفاه نوروزی شهرضا در محل کارخانه تاریخی "نوین"، اظهار کرد: باتوجه به حضور شمار فراوانی از مسافران نوروزی در این شهرستان، ایجاد این ستاد در این محل، ابتکاری شایسته در معرفی آثار تاریخی شهرضا و ایجاد فضایی جذاب برای مسافران نوروزی است.

کد خبر 371278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.