راهکار تحقق رونق تولید استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است

فریدن- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با تحقق شعار رونق تولید شاهد اشتغال پایدار و رفع مشکل معیشت مردم و قطع وابستگی از کشورهای بیگانه خواهیم بود.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به شعار سال  ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق تولید اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی اقتصاد کشور را نشانه گرفته‌اند تا مشکلات مردم دوچندان شود تا از این طریق بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در سه سال اخیر شعارهای متفاوتی را در راستای رونق تولید و اشتغال در کشور عنوان کردند و مسئولان نیز باید برای تداوم و تحقق این شعار تلاش مضاعف انجام دهند تا گام بزرگی برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم برداشته شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اقتصاد کشور یک اقتصاد درون‌زا است یعنی اگر از ذخایر داخلی و غنی کشور به نحو مطلوب استفاده شود بحران اقتصاد کشور را نجات خواهیم داد.

وی با بیان این‌که برای تحقق رونق تولید باید از منابعی درونی کشور اعم از ظرفیت نیروی انسانی و پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان استفاده شود، افزود: با تحقق رونق تولید شاهد اشتغال پایدار و رفع مشکل معیشت مردم و قطع وابستگی از کشورهای بیگانه خواهیم بود.

ترکی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای طرح آبرسانی، آبخیزداری و آبیاری نوین و همچنین تسهیلات روستایی اختصاص داده شده است که می‌توان در جهت رونق تولید گام‌های بزرگی را برداریم.

وی با بیان این‌که بر اساس آمایش سرزمینی چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت به عنوان قطب کشاورزی محسوب می‌شود و زمینه مساعدی برای توسعه کشاورزی وجود دارد، افزود: مسئولان این شهرستان‌ها در جهت ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی اهتمام بورزند تا هم تولید رونق پیدا کند و هم زمینه اشتغال‌زایی جوانان فراهم شود.

کد خبر 370922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.