زیارت اهل قبور بدون دغدغه ترافیکی

مردم اصفهان همچون مردم سایر نقاط کشور در این روزها خود را برای فرا رسیدن سال جدید آماده می کنند. یکی از رسم ها و آیین های این روزها، زیارت اهل قبور است که در سراسر کشور مطابق با فرهنگ هر منطقه برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، با توجه به نزدیک شدن به سال جدید، سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان تمهیدات لازم در راستای رفاه حال شهروندان و حضور آن ها در باغ رضوان را اتخاذ کرده به طوریکه بر اساس پیش بینی این سازمان، با توجه به تقارن روزهای پنج شنبه و جمعه با روزهای اول سال نو، پیش بینی می شود در این ۲ روز متوالی آرامستان باغ رضوان میزبان تعداد زیادی از زائران اهل قبور باشد؛ در این راستا پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم در جهت رفاه حال شهروندان به خصوص در زمینه مباحث ترافیکی برای حضور در آرامستان باغ رضوان انجام گرفته تا حجم بالای تردد از ورودی های شمالی و جنوبی با آرامش و بدون حادثه انجام پذیرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در این رابطه اظهار کرد: زائرین آرامستان باغ رضوان می‌توانند مراسم تحویل سال نو را در کنار مزار بستگان خود سپری کنند در این راستا درهای آرامستان باغ رضوان بر روی زائران باز است؛ در قطعات پر ازدحام و شلوغ روشنایی لازم در موقع تحویل  سال ۹۸ تأمین شده است.

سیدرضا جعفریان‌فر با اشاره به ساماندهی دو ورودی باغ رضوان ادامه داد: به منظور کنترل ترافیک ورودی باغ رضوان اصلاح هندسی ورودی آرامستان از طرف خیابان جی، خیابان ثامن الائمه و اصلاح هندسی ورودی آرامستان از طرف خیابان مشتاق، میدان رحیل انجام شده است.

وی اضافه کرد: با شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان برای ارائه خدمات و سرویس دهی به همشهریان در روز چهارشنبه و جمعه به طور متناوب از پایانه باقوشخانه، میدان قدس و میدان احمدآباد و روز پنجشنبه از پایانه باقوشخانه، میدان قدس، میدان احمد آباد، میدان جمهوری،  بلوار کشاورز، سپاهان شهر و شهر بهارستان به طور متناوب هماهنگ شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به استقرار حدود ۲۰۰ نفر از خادمان آرامستان‌ها به عنوان انتظامات و راهنما در سطح آرامستان باغ رضوان خاطرنشان کرد: خودروهای امداد و نجات ، آتش نشانی ، اورژانس ، نیروی انتظامی، پلیس راهور، گشت های ویژه جمع آوری متکدیان و امداد خودرو سیار در باغ رضوان مستقر هستند.

جعفریان‌فر با بیان اینکه در روز اول نوروز هیچ گونه مراسم خاکسپاری و مجلس ترحیم در آرامستان باغ رضوان برگزار نمی شود، گفت: استقرار حدود ۲۰۰ نفر از خادمان آرامستان ها به عنوان انتظامات و راهنما در سطح آرامستان باغ رضوان، بکارگیری و آماده باش ۱۰۰ نفر پاکبان جهت انجام امور نظافت آرامستان باغ رضوان از جمله اقدامات خدماتی آرامستان در آستانه سال جدید بوده است؛ نوسازی هویت بصری و تبلیغات محیطی آرامستان اعم از طراحی و نصب بنرهای هفت سین قرآنی، پیام تبریک سال نو،‌ ولادت حضرت علی (ع)، زیارت اهل قبور، شبکه های اطلاع رسانی و ارتباطی سازمان آرامستان ها و شعار سال ۱۳۹۸ و نصب پرچم های الوان در ورودی های آرامستان و سطح قطعات از جمله امور فرهنگی انجام شده در آرامستان است.

وی ادامه داد: فضاسازی میدانگاه شهدای گمنام با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ایستادگی با استفاده از جملاتی ناب با موضوع مقاومت و ایستادگی و همراه با تصاویر هنری از شهدای شاخص اصفهان، ایجاد نمایشگاه میدانی نقطه اوج مبتنی بر سلسله تولیدات گرافیکی با موضوع چیستی مرگ در قطعه نام آوران و ایثارگران و اجرای برنامه زنده رادیو رحمت در دو نوبت صبح و بعدازظهر و پخش از طریق سیستم صوتی آرامستان باغ رضوان، ازدیگر برنامه های سازمان به مناسبت سال جدید است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه تزئین ورودی های آرامستان باغ رضوان با دو سفره هفت سین بزرگ برای زیباسازی آرامستان اجرایی شده است، گفت: نماز جماعت ظهر و شب در حسینیه شهداء در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه و نماز جماعت ظهر در حسینیه صاحب الزمان و میدان کوثر فاز دو در روز پنج شنبه یکم فروردین برگزار می شود.

وی ادامه داد: استقرار واحدهای مشاوره اسلامی و پاسخگویی به سوالات شرعی در قطعات نام آوران و ایثارگران و میدان کوثر فاز دو ، چاپ و توزیع نقشه راهنمای آرامستان همراه با آداب زیارت، حقوق والدین پس از مرگ و...، چاپ و توزیع  اقلام فرهنگی و کارت های زیارت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در حوزه فرهنگی و خدماتی انجام می شود.

جعفریان فر تصریح کرد: ساماندهی و آماده سازی نمازخانه های سطح آرامستان باغ رضوان، نوسازی و رنگ آمیزی و ترمیم تمام ابنیه و المان های سطح آرامستان، نوسازی و بهینه سازی بازارچه هشت بهشت، نوسازی، زیباسازی، ساماندهی و آماده سازی تمام آرامستان های محلی، ایجاد پارکینگ های لازم در سطح قطعات، رنگ آمیزی تمام جداول و خط کشی خیابان ها و معابر،کاشت درخت، درختچه و ساماندهی باغچه های گل های فصل و بهاری، بررسی سقاخانه ها و رفع عیوب احتمالی و طراحی و نصب تابلوهای راهنما و جهت نما و ترافیکی جهت تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به زائرین از دیگر اقدامات خدماتی و عمرانی اجرا شده در آستانه سال ۹۸ بود.

کد خبر 370726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.