۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
درمان زخم معده با سین هفت سین

فیبر زیاد موجود در سمنو به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و برای مبتلایان به زخم معده موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا سمنو، یک دسر خوشمزه‌ ‌ایرانی است که به عنوان یکی از اجزای سفره‌ هفت سین نیز شناخته می‌شود. این دسر دوست داشتنی که پیش از عید نوروز تهیه می‌شود، یک غذای انرژی زا و مناسب حال ورزشکاران است که فواید زیادی نیز برای سلامتی بدن دارد. با ما همراه شوید تا از مزایای سمنو برای سلامت بدن افراد آگاه شویم.

درمان کم خونی در زنان باردار

مقدار زیاد ویتامین‌های گروه B و ویتامین E موجود در سمنو باعث می‌شود این دسر دوست داشتنی برای درمان نازایی مفید باشد. همچنین مقدار زیادی "فولات" در سمنو وجود دارد که برای سلامت زنان باردار مفید است و از نقص سیستم عصبی جنین جلوگیری می‌کند. از دیگر علل مفید بودن سمنو برای زنان باردار، برخورداری از آهن است که برای درمان کم خونی در زنان باردار موثر است. همچنین سمنو، نقش موثری در افزایش شیر زنان در دوران شیردهی دارد و مقدار بالای فیبر موجود در آن به پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار کمک می‌کند.

کاهش چروک پوست 

یکی از خواص بی‌نظیر سمنو، کاهش چروک و جوان‌سازی پوست صورت، به دلیل وجود مقدار بالای ویتامین E موجود در آن است. جالب است بدانید که این دسر خوشمزه برای درمان جوش صورت نیز مفید است. همچنین مقدار زیاد ویتامین‌های گروه B سمنو، تاثیر چشمگیری در درمان ریزش مو، افزایش رشد مو و درمان شوره سر دارد.

کاهش وزن

فیبر بالایی که در سمنو وجود دارد، باعث کاهش اشتهای افراد می‌شود، از میزان پرخوری آن‌ها می‌کاهد و تاثیر به سزایی در لاغری و کاهش وزن افراد دارد. اما از آنجا که یکی از مواد تشکیل دهنده سمنو را آرد تشکیل می‌دهد، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند چاق کننده باشد. از دیگر فواید سمنو می‌توان به تاثیر آن در کاهش قند خون برای مبتلایان به بیماری دیابت اشاره کرد.

درمان زخم معده

از آنجا که مقدار زیادی فیبر در سمنو وجود دارد، این دسر خوشمزه به بهبود هضم غذا و سوء‌هاضمه کمک می‌کند و برای مبتلایان به معده درد و زخم معده موثر است. همچنین این دسر دوست داشتنی، سلامت دستگاه گوارش را تامین می‌کند و برای درمان سرطان کولون موثر است. جالب است بدانید که سمنو برای درمان یبوست نیز اثر گذار است و حرکات روده‌ها را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 370687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.