پدر رالی جهان خواهر خوانده‌ای برای مادر هنر ایران

داکار، غنی‌ترین و غربی‌ترین شهر آفریقایی که در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد، پایتخت کشور سنگال و دوازدهمین خواهرخوانده اصفهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر داکار از ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان خواهرخوانده اصفهان شناخته شده است. این شهر که بر شبه‌جزیرهٔ "کیپ ورت" بنا شده، بزرگترین شهر کشور سنگال به حساب می‌آید. به علاوه از آنجایی که کشور سنگال برای مدت مدیدی تحت استعمار فرانسه قرار داشته، زبان رسمی آن فرانسوی است که البته پایتخت آن نیز از این امر مستثنی نیست. با این وجود، مردم شهر به یک زبان محلی به نام ولوف نیز با یکدیگر صحبت می‌کنند.

داکار که در منطقه استوائی قرار داشته و دارای بارندگی‌های اندک است، به سبب مجاورت با اقیانوس اطلس، صادر کننده ماهی و دیگر انواع غذاهای دریایی است. در این شهر صنایع تولید نوشابه‌های غیرالکلی و روغن مایع خوراکی نیز رونق بسیاری دارد. این شهر بندری به واسطه موقعیت جغرافیایی خود از دیرباز یک مرکز تجاری و بازرگانی میان اروپا، آفریقا و آمریکا محسوب می‌شود و نقطه‌ای برای سفرهای میان‌ قاره‌ای به اروپا است. داکار همچنین از مراکز بزرگ اداری و صنعتی کشور سنگال به حساب می‌آید و کاخ ریاست جمهوری و مجلس ملی کشور سنگال در این شهر واقع شده‌ است.

صرف نظر از موقعیت‌های تجاری و اداری، داکار دارای جاذبه‌های گردشگری بوده و یکی از اعضای سازمان جهانی شهرهای دارای میراث فرهنگی است. دانشگاه مشهور آن در سال ۱۹۵۷ میلادی تأسیس شده و یک کلیسای اعظم جالب توجه دارد. مسجد جامع داکار نیز در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است و یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید. از دیگر مناطق گردشگری داکار می‌توان به ساحل شنی Clifftop، جزیره Goree، پارک Hann، باغ وحش و بازار اصلی شهر اشاره کرد.

به علاوه دریاچه "لاگورزا" در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر، "جزیره بردگان" در فاصله سه کیلومتری ساحل شهر و پارک چالش برانگیز و ماجراجویانه "آکروبائوباب" با به دست دادن تجارب جالب جهت آموختن مهارت‌های گروهی نیز از دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند.

گفتنی است که داکار دارای یکی از بزرگترین، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های جهان برای عاشقان سرعت و هیجان است. در این شهر در دو هفته اول هر سال میلادی بزرگ‌ترین و معتبرترین رقابت‌های جهانی اتومبیلرانی و موتورسواری حرفه‌ای در طول ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر برگزار می‌شود که در جهان به عنوان پدر مسابقات رالی شناخته می‌شود و هر ساله شرکت کنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

کد خبر 370674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.