افزایش ۱۰۰ درصدی دوره‌های آموزشی ناوبران ناوگان بار

معاون فنی و توسعه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: امسال برگزاری دوره‌های آموزشی برای ناوبران ناوگان بار نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

احمد شبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از تابستان ۹۴ آموزش ناوبران ناوگان بار در راستای ارتقای سطح دانش، مهارت و اخلاق رانندگان در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۴۲ دوره آموزشی در این راستا برگزار شده است.

وی با بیان این که امسال ۱۶ دوره آموزشی با حضور ۲۰۶۷ نفراز ناوبران حمل بار برگزار شده است تصریح کرد: در این دوره آموزشی هر نفر ۱۳ ساعت آموزش دیده است و در مجموع ۲۶ هزار و ۸۷۱ نفر- ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

معاون فنی و توسعه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان این که میزان برگزاری دوره‌های آموزشی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است ادامه داد: از جمله سرفصل‌های دوره های آموزشی، اخلاق حرفه‌ای و آموزه‌های دینی است که توسط یکی از روحانیون برگزار می‌شود.

شبانی با بیان این که آموزش‌هایی در خصوص افزایش بهره‌وری و ارتقای درآمد شاغلان حمل و نقل عمومی با حضور اساتید و کارشناسان ارشد سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌هایی در خصوص معاینه فنی و نحوه نگهداری خودرو و شناخت آلودگی‌های زیست محیطی خودروها از دیگر سرفصل‌های دوره‌های آموزشی ناوبران ناوگان درون شهری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در این دوره‌ها توسط کارشناسان پلیس راهور در خصوص دلائل تصادفات رانندگی، روش‌های پیشگیری و ارتقای مهارت رانندگی همچنین جداول تخلفات راهنمایی و رانندگی آموزش داده می‌شود.

معاون فنی و توسعه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان نقشه خوانی شهر، شهرشناسی همچنین آشنایی با کارکرد تجهیزات حمل و نقل هوشمند توسط اساتید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان را از دیگر سرفصل‌های دوره‌های آموزشی ناوبران حمل بار عنوان کرد و گفت:  آشنایی با اصول ایمنی حمل بار و نحوه بستن بار همچنین کمک‌های اولیه در سوانح رانندگی و امداد و نجات و آشنایی با اصول حفظ بهداشت شغلی توسط کارشناسان امداد و نجات هلال احمر در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

وی گفت: آشنایی با اصول امنیتی و حفاظتی بار و کالا توسط کارشناسان پلیس آگاهی، آموزش قوانین و تشریح مقررات حمل بار، تشریح شیوه نامه سازمان توسط کارشناسان ارشد سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان از دیگر مواردی است که در دوره های آموزشی به ناوبران حمل بار و کالای درون شهری آموزش داده می‌شود.

کد خبر 370561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.