مسئولان خود را وامدار مردم بدانند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: در برابر مردم و منافع شهرستان تعارف و رودربایسی نداریم و مسئولان شهرستان نیز با حفظ وحدت و رعایت کامل تقوا به فکر حل و فصل مشکلات شهرستان باشند و مردم نیز اقدامات مسئولان را دقیقاً رصد کرده و خواسته های بحق خود را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری همواره برای کشور راهبردی و کارگشا بوده و ایشان در دیدار با خبرگان ملت نکات بسیار ارزشمندی را مطرح کردند که همه‌ آحاد جامعه و مسئولان باید با تمام وجود و امکانات در تحقق این منویات تلاش کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: هر سوژه و مطلبی هر چند کم ارزش می تواند با همراهی دشمنان داخلی  و خارجی  و برخی افراد غافل تبدیل به یک دوگانه و عامل تفرقه و اختلاف شود از این رو نباید فراموش کرد وحدت و همدلی تنها رمز پیروزی  بر مشکلات و توطئه دشمنان است.

وی ادامه داد: اگر دودستگی در جامعه به وجود آمد و اختلاف در جامعه پیدا شد نه تنها مشکلات کشور رفع نمی شود بلکه به مشکلات افزوده خواهد شد از این جهت انتظار می رود مسئولان امر برای توجه به تذکرات مقام معظم رهبری ازهم سبقت بگیرند چراکه دشمن با تمام امکانات به جنگ ما آمده است و ما نیز باید با تمام امکانات به مقابله با آنها بپردازیم تا دچار آسیب نشویم.

باقریان با بیان اینکه دشمن از وحدت مردم و مسئولان هراس دارد اضافه کرد: نباید مشکلات کشور را به گردن هم بیندازیم چرا که این نوع عمل کردن تنها دودستگی و تفرقه را در جامعه بیشتر می کند و دشمنان که از وحدت و همدلی مردم و مسئولان هراس دارند برای رسیدن به منافع خود از اینگونه سخنان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز باید مراقب فقرا باشیم گفت: امروز همه با هم باید تلاش کنیم تا همچون گذشته ساده و بدون تجملات زندگی کنیم و تشریفات را از زندگی خود دور کنیم چرا که ساده زیستی از سنت های ائمه اطهار الگو برداری شده است، از سوی دیگر باید به فکر کمک به نیازمندان فامیل، محله و شهر باشیم تا آنها نیز بتوانند این روزهای سخت اقتصادی را تحمل کنند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: یکی از دلایلی که دزدی ها و اختلاس ها به وجود می آید ترک امر به معروف و نهی از منکر است و اگر همه خود را موظف بدانیم که سالم زندگی کنیم و در برابر خطاهای دیگران در حیطه کار خود بی تفاوت نباشیم این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: یکی از دردهای امروز جامعه ما تعریف غلط از امر به معروف ونهی از منکر است. برخی با عملکرد خود برای جامعه تصویر غلطی از امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرده اند در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر بهترین و بزرگترین تقوا است.

باقریان ایام اعتکاف را فرصتی برای تمرین تقوا و خودسازی دانست و تصریح کرد: ایام اعتکاف فرصت خوبی است تا سطح معنویت خود را بالا ببریم و با پناه بردن به درگاه الهی تمرین تقوا انجام دهیم. اخلاق را در خود، جامعه و کشور  تقویت کنیم و با تمسک به ساحت مقدس امامان معصوم(ع)  زندگی آنها را الگوی زندگی خود قرار دهیم و سبک زندگی علوی را احیا کنیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از آفت های امروز جامعه رعایت نکردن تقواست. از این جهت باید تلاش کنیم تقوا را در همه زمینه ها در جامعه نهادینه کنیم و قطعا رعایت تقوا در زمینه های فردی، خانوادگی، گروهی و سیاسی می تواند بسیاری از بد اخلاقی ها  و معظلات اخلاقی را رفع کند.

باقریان اضافه کرد: مسئولان باید مراقب رفتار و کردار خود باشند چرا که تمامی این ها نزد مردم نمایان است و روزی در قیامت باید جواب شهدا را بدهیم و در برابر مسئولیت خود جوابگو باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان خود را وامدار مردم بدانند تاکید کرد:  در برابر مردم و منافع شهرستان تعارف و رودربایسی نداریم و مسئولان شهرستان نیز با حفظ وحدت و رعایت کامل تقوا به فکر حل و فصل مشکلات شهرستان باشند و مردم نیز اقدامات مسئولان را دقیقاً رصد کرده و خواسته های بحق خود را مطالبه کنند.

کد خبر 370436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.