تجزیه استان ضرورتی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تصمیم گیری از راههای صحیح تری غیر از تقسیم استان بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

حمیدرضا فولادگر در رابطه با وصول طرح تفکیک استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در درجه نخست تجزیه استان در این شرایط ضرورتی ندارد و در درجه دوم معرفی این تقسیمات با نام «اصفهان شمالی» مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: اگر مانند استان‌های آذربایجان غربی و شرقی مراکز استان ها  در اصفهان هم متفاوت بود، امکان اجرایی شدن این طرح وجود داشت، اما در استان اصفهان مرکز استان و نام استان یکی است، از این رو این تقسیمات با نام اصفهان شمالی موضوعیت ندارد.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: از طرف دیگر مشکلاتی همچون کمبود اعتبارات، توسعه متوازن، عدالت و رسیدگی  به تمام  شهرستان‌های استان را با افزایش تعداد استان‌ها نمیتوان برطرف کرد.

فولادگر پیشنهاد داد: برای رفع چنین مشکلاتی لازم است اختیارات استان‌ها افزایش یابد . باید تمرکز  زدایی از  پایخت را در برنامه قرار دهیم و در توزیع اعتبارات متعادل و متوازن عمل کنیم.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: معمولا روال کار به این ترتیب بوده که هر گاه نمایندگان استان ها طرح تشکیل استان را ارئه داده اند، از آنجا که بار مالی به همراه دارد، شورای نگهبان ایرادی به آن وارد می‌کند؛ زیرا با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد.

وی خاطر نشان کرد: معمولا مواردی که باعث تشکیل استان شده است به عنوان لایحه از طرف دولت و تقسیمات کشوری آغاز شده است. در هر صورت به نظرات این نمایندگان احترام می‌گذاریم.

فولادگر ضمن ابراز امیدواری برای اینکه استان به گونه ای مدیریت شود که در آن برای شهرستان‌ها عادلانه تر تصمیم گیری شود، گفت: بهتر است با تصمیم گیری از راه‌های صحیح تری غیر از  تقسیم استان به نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش ایمنا، سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس روز دوشنبه-۲۰ اسفند- از اعلام وصول طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی ضمن اشاره به شهرهای در نظر گرفته شده در طرح استان اصفهان شمالی گفت که این طرح شامل شهرهای کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز، خور و بیابانک، گلپایگان، خوانسار و نائین است و روند خود را برای تصویب طی می‌کند.

کد خبر 370354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نظری US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    1 2
    ما مردم نطنز حاضر به جدایی از اصفهان نیستیم. قرارگیری نطنز زیر نظر کاشان زیاد به نفعمان نخواهد بود. کاشان مشکلش کمبود بودجه است که می خواهد استان شود. در صورت استان شدن چه تضمینی وجود دارد اوضاع بودجه ای و رسیدگی به شهرستان ها بیشتر شود؟ ما مخالفیم