آزادسازی ۲ هکتار از بستر رودخانه زاینده رود در باغبادران

لنجان-مشاور حقوقی آب منطقه ای استان اصفهان گفت: از هفت اسفندماه با هماهنگی یگان انتظامی و عملیات اجرایی شرکت آب منطقه ای، تخریب ساخت و ساز و محوطه سازی ۲۸ ویلا و تصرفات آنان در منطقه وشمندجان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی جعفری با اشاره رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه زاینده رود اظهار کرد: پس از ارائه اخطارهای مکرر به متخلفان برای آزاد سازی و رفع تصرف حریم و بستر رودخانه زاینده رود از هفت اسفندماه با هماهنگی با یگان انتظامی و عملیات اجرایی شرکت آب منطقه ای، تخریب ساخت و ساز و محوطه سازی ۲۸ ویلا و تصرفات آنان در منطقه وشمندجان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای این طرح آزادسازی حدود دو هکتار حریم و بستر رودخانه زاینده رود انجام گرفت.

مشاور حقوقی آب منطقه ای استان اصفهان با اشاره به لزوم رعایت حریم و بستر رودخانه در زمان ساخت ویلا، گفت: باید توجه داشت حریم و بستر رودخانه در مکان های مختلف متفاوت بوده و افراد با مراجعه به کارشناسان امر در آب منطقه ای می توانند با انجام استعلام از آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: ماده ۱۳ آیین نامه حریم و بستر رودخانه مصوب ۱۳۷۹ به صراحت بیان کرده وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت های دولتی، شهرداری ها و همچنین سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مکلف هستند قبل از اجرای طرح های ‌مربوط به خود و صدور پروانه لازم؛ بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیل ها، مرداب ها و برکه‌های طبیعی را استعلام کنند.

جعفری اضافه کرد: براساس قانون هر نوع تصرف در بستر و حریم ‌منوط به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو یا آب منطقه ای است و  متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد.

مصطفی کافی، رییس حوزه قضایی بخش باغبهادران اظهار کرد: طی چند سال اخیر بر اثر ساخت و سازهای غیرقانونی در قالب ویلا، بخش قابل توجهی از بستر رودخانه زاینده رود در شهرباغبادران مورد تعدی قرار گرفته است.

وی افزود: از این رو عوامل اجرایی آب منطقه ای استان اصفهان به عنوان دستگاه اجرایی و متولی امر در راستای تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب پس از صدور دستورات دستگاه قضایی در چند روز گذشته حدود ۲۹ ویلای احداث شده در بستر رودخانه را تخریب و ۲۰ هزار متر مربع آزادسازی انجام گرفته است.

رییس حوزه قضایی بخش باغبهادران با اشاره به روند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه زاینده رود در شهر باغبادران، تصریح کرد: طی روزهای آینده نیز دستورات قضایی به صورت قاطع و بدون ملاحظه موقعیت اجتماعی و جایگاه و شخصیت مالکان و متصرفان، این املاک تا آزادسازی کامل بستر رودخانه در شهر باغبادران ادامه خواهد داشت.

کد خبر 370249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.