السد بدونِ ژاوی، به‌دنبال انتقام

پرسپولیسی که در هفته نخست لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ بازی ناامید کننده‌ای ارائه داد وحاصلش توقف در خانه بود، امروز در بازی دوم خود باید به مصاف السدی برود که یک غایب بزرگ دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازی پرسپولیس تهران مقابل السد قطر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا امروز – سه شنبه ۲۱ اسفندماه - از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه، ورزشگاهی که السد در پنج بازی آخرش در این ورزشگاه فقط یک شکست آن هم مقابل پرسپولیس تهران در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۸ متحمل شده است، برگزار می‌شود.

 این دیدار در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس در پنج بازی اخیر خود فقط یک برد در کارنامه‌اش ثبت کرده است، در حالی‌که السد از پنج بازی اخیر خود، سه بازی را با میانگین ۳.۶ گل زده برنده از میدان خارج شده است.

در چهار تقابل رودرروی اخیر این دو تیم، السد یک برد و پرسپولیس دو برد در کارنامه دارد که یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

در بازی‌های هفته نخست لیگ قهرمانان جام باشگاه‌های آسیا، السد بازی را به الاهلی واگذار کرد تا بدون امتیاز در جایگاه چهارم قرار گیرد و شاگردان برانکو نیز با یک تساوی مقابل پاختاکور تاشکند در رده سوم بایستند. پرسپولیسی‌ها در این بازی به دنبال تکرار پیروزی تاریخی‌شان در مرحله نیمه نهایی هستند.

السد، بهتر از قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

برانکو، سرمربی تیم پرسپولیس تهران در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل السد، تیم قطری را بهتر از تیم قهرمان جام ملت‌ها دانست.

 هشت شاگرد فریرا یک ماه و هشت روز بعد از بالا بردن جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا در امارات با کمک ستاره‌هایی از اقصی نقاط دنیا به دنبال شکست پرسپولیس و برداشتن گام نخست در راه قهرمانی لیگ قهرمانان هستند تا بعد از یک شروع بد در جده، حالا به دنبال انتقام آن حذف و البته شکست در نیمه‌نهایی فصل قبل باشند.

به احتمال زیاد السد بهترین و باکیفیت‌ترین تیم غرب آسیا است که در مرحله نیمه‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان به شکل معجزه آسایی توسط پرسپولیس از رسیدن به فینال باز ماند؛ السد همان کادر و همان بازیکنان باکیفیت را حفظ کرد تا در این فصل کار نیمه تمامش را تمام کند.

عطش انتقام السد

از بدشانسی، پرسپولیس دوباره با السد همگروه شد تا السد بعد از شروع بدی که در جده داشت، حالا به دنبال انتقام حذف مرحله نیمه نهایی فصل قبل، از پرسپولیس تهران باشد.

السد در بازی قبلی با پرسپولیس تهران در نهایت با تساوی یک بر یک از رسیدن به فینال باز ماند. در آن مسابقه سعد الشیب، دروازه‌بان اصلی السد به خاطر محرومیت ناشی از اخطاری که در زمان پنالتی علیپور، در بازی رفت مرتکب شده بود، نتوانست بازی کند و مشعل عیسی درون دروازه ایستاد و در صحنه گل نعمتی اشتباه بزرگی مرتکب شد.

چطوری ژاوی؟

در تمام دیدارهای سال گذشته پرسپولیس با السد ژاوی نقش اصلی را در میانه میدان ایفا کرد و بازیکنان پرسپولیس را به دردسر انداخت. به‌خصوص در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی که این بازیکن فرصت داشت در دقایق پایانی گل برتری السد را به ثمر برساند و آن‌ها را به جای نماینده ایران راهی فینال مسابقات کند اما علیرضا بیرانوند ژاوی را از رسیدن به هدفش باز داشت.

غایب بزرگ

در این میان شاید خوشحال کننده‌ترین خبر برای برانکو در دوحه از اردوی السد رسیده باشد؛ با اعلام لیست بازیکنان این تیم از سوی سرمربی پرتغالی نام ژاوی هرناندز در لیست غایبان قرار گرفته است تا بزرگترین غایب بازی امروز دو تیم این بازیکن سرشناس و اسپانیایی باشد.

در بازی هفته گذشته السد در جده مقابل الاهلی، فریرا که ژاوی و بوعلام خوخی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. در شرایطی که ژاوی مصدوم بود و در جده بازی نکرد، گابی یک خط جلوتر رفت تا جونگ وو یونگ، هافبک ملی‌پوش کره‌ای کنار یاسر ابوبکر بازی کند.

در واقع ترکیب السد نسبت به آخرین بازی این تیم مقابل پرسپولیس سه تغییر دارد که غیر از جابه‌جایی اجباری گلرها در آن مسابقه، مصدومیت ژاوی و خوخی باعث این تغییرات است.

السد، تیم ملی قطر پلاس

السد به نوعی همان تیم ملی قطر است، به علاوه گابی، جونگ وو یونگ و بونجاح که با این ستاره‌ها تبدیل به مجموعه باکیفیت‌تری نسبت به قهرمان جام ملت‌ها شده و با هدایت یک مربی پرافتخار و باتجربه به نام پسوالدو فریرا دنبال قدرت‌نمایی در لیگ قهرمانان آسیا است اما پرسپولیسِ برانکو هم به کیفیت و تجربه آسیایی‌اش می‌نازد و مثل اینکه استاد سورپرایز کردن این تیم‌های پرستاره و قدرتمند است.

لیست پرستاره

ژاوی در نخستین بازی السد برابر الاهلی عربستان نیز نبود تا بازی این تیم دچار سردرگمی خاصی شود و در پی آن باخت با نتیجه دو گل در کارنامه شاگردان فریرا ثبت شد. حالا او به علت مصدومیت، بازی با پرسپولیس را هم از دست داده است و فرصت انتقام برابر شاگردان برانکو به ویژه بیرانوند را حداقل تا بازی برگشت نخواهد داشت.

 اما در غیاب ژاوی ستاره‌های سرشناسی، لیست تیم السد برابر پرسپولیس را پر کرده‌اند؛ بغداد بونجاح ستاره آفریقایی این تیم در کنار عبدالحسن کریم، اکرم عفیف، حسن الهیدوس و بوعلام خوخی از جمله ستاره‌های قطری السد هستند که  چندی قبل قهرمانی در آسیا را تجربه کردند و حالا برابر پرسپولیس قرار می‌گیرند.

کد خبر 370181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.