همایش بزرگ انتخاب رشته ویژه نهمی ها برگزار شد

همایش بزرگ انتخاب رشته ویژه نهمی ها با هدف ایجاد راه حل برای انتخاب صحیح رشته های درسی در محل خانه نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انتخاب رشته تحصیلی می‌تواند یکی از انتخاب‌های مهم در زندگی و تعیین هدف برای آینده باشد. انتخاب رشته باید با توجه به استعداد و علاقه نوجوانان و دور از اعمال سلیقه شخصی خانواده‌ها انجام بگیرد تا فرزندان بتوانند برای آینده خود تصمیم بهتری بگیرند.

همایش بزرگ انتخاب رشته ویژه نهمی‌ها با هدف ایجاد راه حل و کمک به انتخاب رشته صحیح برای نهمی‌ها برگزار شد که بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز در آن شرکت کردند. همچنین علاوه بر دانش‌آموزان، کارگاهی برای خانواده‌ها تشکیل شد تا آنها نیز بتوانند به فرزندان خود در این مسیر کمک شایانی کنند.

اسما نکویی، مدیر دفتر تخصصی خانه نوجوان در خصوص این مراسم اظهار کرد: این برنامه در مورد انتخاب رشته پایه نهم با توجه به اهمیت این پایه و نوع انتخاب درست برگزار شده که این بچه‌ها می توانند برای ادامه تحصیل برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این برنامه از اطلاع رسانی شهری استفاده کردیم که دختران و پسران زیادی از مدارس مختلف شرکت کردند. علاوه بر این همایش، کارگاهی را برای والدین برگزار کردیم که در این کارگاه آموزش‌هایی را می‌بینند تا بتوانند فرزندانشان را بر اساس استعدادی که دارند به صورت صحیح راهنمایی کنند.

مدیر دفتر تخصصی خانه نوجوان گفت: در بخش اول بحث کارشناسی انجام گرفت و توضیحات کامل در مورد نحوه صحیح انتخاب رشته داده شد و در بخش دوم که شامل ۱۲ کارگروه در ۱۲ رشته بود، کارشناسان موفق در این رشته ها را دعوت کردیم تا دانش آموزان را راهنمایی کنند.

وی افزود: ما یک بخش پرسش و پاسخ نیز برگزار کردیم تا دانش آموزان بتوانند سوالات خود را مطرح و راه بهتری را پیدا کنند. مرحله بعدی ما مربوط به مشاوره های فردی و انتخاب رشته صحیح است که در کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

نکویی نقش خانواده‌ها را در انتخاب رشته دانش آموزان بسیار مهم دانست و اظهار کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند استعداد واقعی فرزندان خود را پیدا کنند و در همان جهت بچه‌ها را راهنمایی کنند و هیچ رشته‌ای را به اجبار برای فرزندانشان انتخاب نکنند. در گذشته تجربه‌های بدی به ما نشان داد که هر موقع خانواده ها فرزندی را در انتخاب رشته اجبار کردند، آن فرزند نتوانسته در آینده موفق بشود.

وی ادامه داد: باید این روش نادرست را در بین والدین اصلاح کنیم و باید بدانیم که تمام رشته های ما مساوی هستند و چیزی به اسم رشته بهتر یا بدتر نداریم و تمام بچه های ما در هر زمینه ای که استعداد دارند می توانند شکوفا شوند.

کد خبر 370105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.