رتبه نخست تولید گل شب بو در کشور به خمینی شهر اختصاص دارد

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر گفت: ۱۲ میلیون گلدان گل شب بو در این منطقه تولید و به استان‌های مشهد، شیراز، کرمان، همدان، تهران، اصفهان و دیگر شهرستان‌های کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خمینی شهر، محمود مسلم‌زاده در افتتاحیه جشنواره گل شب بو و گل‌های بهاره در این شهرستان با بیان اینکه گلخانه‌داران خمینی شهری در مساحتی بالغ بر ۸۰ هکتار به تولید گل، صیفی و سبزی فعالیت دارند، گفت: واحدهای گلخانه‌ای در سه فاز در شهرک گلخانه‌ای در منطقه قرطمان شهر درچه خمینی‌شهر احداث یا در حال شکل گیری است؛ این گلخانه ها باعث اشتغالزایی حدود یک هزار نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شده است.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه رتبه نخست تولید گل شب بو در کشور به خمینی‌شهر اختصاص داده شده است، تصریح کرد: ۱۲ میلیون گلدان گل شب بو در این منطقه تولید و به استان‌های مشهد، شیراز، کرمان، همدان، تهران، اصفهان و دیگر شهرستان‌های کشور ارسال می‌شود.

تولید ۲۰میلیون گلدان گل فصلی نشایی در خمینی‌شهر

جواد آقاداوودی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره گل شب با بیان اینکه شرکت تعاونی گلخانه‌داران شهرستان خمینی‌شهر حدود دو سال پیش تاسیس شده است، عنوان کرد: در خمینی‌شهر ۳۰۰ واحد گلخانه‌ای مشغول تولید گل‌های فصلی نشایی هستند و امروز توانسته‌ایم حدود ۲۰ میلیون گلدان گل فصلی نشایی را تولید کنیم و رتبه دوم تولید گل‌های فصلی نشایی به خمینی‌شهر اختصاص دهیم.

وی افزود: از اهداف این جشنواره معرفی تولیدات گلخانه‌های فصلی و نشایی شهرستان به ویژه گل شب بو که برندی برای این خطه است، ارتقا دانش تولید و ترویج سازه های مدرن گلخانه‌ای، بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان و به دست آوردن بازارهای داخلی و خارجی و انعقاد قراردادهای کاری، معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری است.

باید در زمینه تولید بذر بومی اقدام شود

مهرداد مرادمند قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: وجود تولیدکنندگان باتجربه، ایجاد شهرک گلخانه ای، فعالیت مرکز بیوتکنولوژی منطقه سه کشور، راه اندازی بازار بین المللی گل و گیاه، اقلیم آب و هوایی و خاک حاصلخیز و... در شهرستان خمینی شهر باعث شده تا تولیدکنندگان گل در این منطقه به خوبی بدرخشند.

وی تصریح کرد: بذری که تولیدکنندگان استفاده می کنند وارداتی است و کارشناسان و تولیدکنندگان باید برای رسیدن به بذر بومی تلاش کنند تا در زمینه گل و گیاه به خودکفایی کامل برسیم البته با توجه به ظرفیت های موجود این امکان وجود دارد.

به گزارش ایمنا، چهارمین جشنواره گل شب بو و گل‌های بهاره خمینی‌شهر در راستای حمایت از تولیدکنندگان شهرستان و معرفی جاذبه‌های گردشگری در آستانه ایام نوروز افتتاح شد، این جشنواره از ۱۸ لغایت ۲۴ اسفند با حضور تولید کنندگان گل شب‌بو، کارشناسان کشاورزی، فروشندگان و بازرگانان و عموم مردم از نقاط مختلف کشور در شهرک گلخانه‌ای شهرستان خمینی‌شهر واقع در منطقه قرطمان در حال برگزاری است.

کد خبر 370015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.