کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در شهرضا/۲۸۰ نفر مشمول عفو رهبری

شهرضا - دادستان عمومی و انقلاب شهرضا گفت: از ابتدای امسال بیش از سه تن انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دشته است.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد محسنی‌اژیه عصر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر این شهرستان، تصریح کرد: یکی از مهمترین منکرات، تعدی به حقوق دولت و بیت‌المال است، به همین دلیل شورای حفظ بیت‌المال تشکیل شده تا موارد تخلف در این زمینه بررسی شود.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ هکتار از اراضی مزرعه "شریف‌آباد" شهرضا موضع ادعای دولت است و پرونده قضای آن در دست بررسی است؛ سودجویان از تعلل در پرونده ثبتی آن سوء‌استفاده کرده بودند که با آنان برخورد شد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرضا یادآور شد: هرگونه خرید و فروش اراضی در این مزرعه باید با مجوز وزارت راه وشهرسازی باشد و در غیر این صورت و بروز تخلف، دستور پیگرد قانونی متخلف صادر می‌شود؛ کاربری اراضی این منطقه نیز کشاورزی است و ایجاد هرگونه مستحدثات در آن نیازمند صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

محسنی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از ابتدی امسال، بیش از سه تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی و ضابطان دادگستری، اظهار کرد: تاکنون ۶۵ نفر از معتادان متجاهر در قالب طرح "آرامش بهاری" دستگیر و روانه کمپ‌ها شده‌اند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار معتادان متجاهر دستگیر شده در طرح آرامش بهاری به ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر افزایش یابد، تصریح کرد: قاطعیت دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم به کار گرفته می‌شود.

محسنی با اشاره به صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات محکومان و محبوسان زندان‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تاکنون ۲۸۰ نفر از محکومان در شهرستان مشمول این عفو و آزاد شده‌اند.

وی با تأکید بر انجام حمایت‌های لازم در دوران پس از آزادی زندانیان، یادآور شد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که بتوانند سالانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این افراد را جامعه‌پذیر و حمایت کنند، خدمت قابل توجهی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرایم انجام داده‌اند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان اینکه فعالیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از چهارچوب سنتی آن خارج شود، تصریح کرد: لازم است گروه‌های مطالبه‌گر اجتماعی از دانشگاه یا سایر مراکز برای اظهار نظر به این ستاد دعوت شوند.

محسنی از تشکیل کمیته ویژه مبارزه با گرانی در این شهرستان خبر داد و افزود: این کمیته اختیارات بیشتری در مقایسه با قانون تعزیرات به مسئولان داده تا با قاطعیت از حقوق شهروندان دفاع کنند.

وی ادامه داد: تاکنون به ۱۲ نفر از قصابان که قصد عرضه گوشت به قیمتی بیش از ۱۳۰ هزار تومان داشته و به دنبال افزایش بی‌رویه قیمت این کالا بودند تذکر داده شده و اتحادیه‌های فاقد نرخ‌نامه نیز ملزم به تنظیم نرخ‌نامه و ابلاغ به واحدهای صنفی شده‌اند.

کد خبر 370004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.