برگزاری ۱۰۰۰ رویداد فرهنگی در نوروز ۹۸

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال ۷۰ برنامه و ۱۰۰۰ رویداد بزرگ و کوچک فرهنگی تفریحی و اجتماعی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی رشیدی در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: سعی شده در مناطق پُرتردد همچون ناژوان، میدان امام (ره)، پیاده راه چهارباغ و اماکن گردشگری رویدادهایی تعریف شود که در شأن جهان‌شهر اصفهان باشد.

وی افزود: مشابه برنامه «میدان تا میدان» که در هفته نکوداشت اصفهان برگزار شد، نوروز ۹۸ در میدان امام (ره) برنامه‌ای با تمرکز بر مشاغل سنتی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در میدان امام (ره) همچون سال گذشته بازی چوگان برگزار می‌شود، ادامه داد: برخی برنامه‌های فرهنگی در ستادهای هدایت مسافران در چهار نقطه شمال، جنوب، شرق و غرب شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز همه روزه در صفه، ناژوان و مجموعه باغ غدیر برنامه‌های مختلف سرگرمی و جنگ‌های شادی برگزار می‌شود، همچنین بیش از ۱۵۰ تئاتر خیابانی در سطح شهر با محتواهای مختلف فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

رشیدی با اشاره به برنامه‌های باغ فدک اصفهان در ایام نوروز افزود: ویژه برنامه تحویل سال، استقبال از مسافران نوروزی، جنگ شادی و برنامه‌های میدانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مسافران نوروزی در باغ فدک است.

وی خاطرنشان کرد: موزه‌ها و بناهای تاریخی در اختیار شهرداری همچون موزه گرمابه علی قلی آقا، عصارخانه شاهی و موزه هنرهای معاصر در نوروز خدمات خوبی را به شهروندان و گردشگران ارائه خواهند کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: امسال تورهای گردشگری برای تسهیل در امر گردشگری، کمک به کاهش معضل ترافیک و راهنمایی گردشگران در نظر گرفته شده است که در تمام ستادهای اسکان، هدایت و مراکز پر تردد شهری کانترهایی پیش بینی شده و ثبت نام انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در مجموعه تاریخی و مذهبی تخت فولاد اظهارکرد: در مجموعه تخت فولاد به عنوان یکی از بقاع متبرکه ویژه برنامه‌هایی همچون «نمایشگاه گنجینه»، «ایستگاه تخت فولاد» اجرا خواهد شد.

رشیدی با بیان اینکه سه نمایش طنز با عنوان «یک حبه نبات»، «مجردها»، «پنجه طلا» برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که از ۲۶ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۹۸ اجرا خواهد شد، گفت: نمایش‌های «پنجه طلا» و «یک حبه نبات» در مجموعه فرشچیان و نمایش «مجردها» در حوزه هنری اجرا می‌شود.

کد خبر 369951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.