کلاهبرداری سایبری در پوشش قالیشویی و نظافت منازل

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال در خصوص آگهی‌های جعلی در قالب خدمات نظافت منزل و قالیشویی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، شاهد تبلیغات گسترده کلاهبرداران و سارقان سایبری با ترفند قالیشویی و نظافت منزل در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های درج آگهی هستیم.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت‌های پایین از سوی این تبهکاران، ترفندی برای فریب مردم است افزود: معمولا در این تبلیغات هیچ اشاره‌ای به آدرس کارگاه قالیشویی یا شرکت خدماتی نمی شود، بنابراین به کارگیری نیروی خدماتی برای خانه تکانی از کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشتباه است و بهتر است شهروندان برای بکارگیری نیروی خدماتی در ایام خانه تکانی نوروز از شرکت‌های خدماتی ثبت شده تقاضای نیروی کار کنند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به افزایش مشتریان این صنف در این روزها، برخی شرکت‌ها با اجاره دفتر و تهیه اسناد جعلی، در این ایام به فعالیت پرداخته و پس از جمع‌آوری فرش‌های شهروندان با تعطیل کردن دفتر متواری می شوند.

رییس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: برای اطمینان از صحت آگهی های مندرج در مطبوعات، معابر عمومی و فضای مجازی برای نظافت خانه و قالیشویی به سایت اتحادیه قالیشویان و مراکز مجاز دارای پروانه خدمات منزل مراجعه کنند و حتما برای تماس با این مراکز شماره آنها را از ۱۱۸ دریافت کنند، همچنین هنگام بکارگیری افراد برای نظافت، منزل را به هیچ عنوان ترک نکرده و مراقب اشیاء و اموال قیمتی خود بوده و به درخواست‌های مشکوک و غیر معقول آنان توجه نکنید.

کد خبر 369905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.