اصفهانیان: تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند اشتباه وجود دارد

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ممکن است داوری اشتباه داشته باشد که ما می‌پذیریم و تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند اشتباه وجود دارد، اما سعی می‌کنیم  این اشتباهات را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون اصفهانیان پس از پایان دیدار دو تیم سپاهان و پارس جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به هر حال داوران ما سعی می‌کنند قضاوت درستی داشته باشند ضمن اینکه فکر نمی‌کنمهیچ داوری به خصوص در جامعه ما  عمدا صحنه‌ای را به نفع یک تیم یا به ضرر یک تیم سوت بزند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که سطح داوران را از نظر آمادگی جسمانی، دانش داوری و همچنین از نظر روحی روانی بالا ببریم. ما در ابتدای فصل، نیم‌فصل و در طول فصل این کارها را انجام می‌دهیم. در ابتدای فصل دوره آموزشی برای داوران برگزار کردیم و از بهترین مدرسان استفاده کردیم، مدرسانی که در جام جهانی برای داوران جهان تدریس کرده بودند را به کار گرفتیم. همچنین آمادگی جسمانی داوران سنجیده شد و داورانی که نتوانستند در تست آمادگی جسمانی خود موفق شوند استفاده نکردیم.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: ممکن است داوری اشتباه داشته باشد که ما می‌پذیریم. تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند اشتباه وجود دارد اما سعی می‌کنیم این اشتباهات را کاهش داهیم و به داورانمان توصیه کنیم بیشتر زحمت بکشند، سطح آمادگی جسمانی خودشان را بالا ببرند و زاویه دید خوبی در زمین داشته باشند.

 رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به هجمه‌هایی که نسبت به داوری‌ها در بازی‌های امسال،  تصریح کرد: منافع عده‌ای به هر حال در خطر است. ممکن است  بر اثر کوتاهی مربی یا بازیکنان، صحنه‌ای را از دست دهند، نتوانند توپ را وارد دروازه کنند یا خطایی انجام دهند که به نظر خودشان اصلاً خطا نباشد اما به نظر داور آن صحنه خطا بوده باشد. در هر صورت این اتفاقات افتاده است. از مسئولان باشگاه‌ها درخواست داریم تا در کنار کسانی که به عنوان سرمربی، مربی، کمک مربی، مسئول تدارکات و غیرهفعالیت می کنند، یک داور بازنشسته را هم استخدام کنند که در کنار این افراد باشد.  چراکه برخی مواقع بازیکنان مطلع نیستند که اگر یک حرکتی را با بی‌پروایی در زمین انجام دهند، اخطار دارد. یا نمی‌دانند برخی مواقع جلوگیری از یک گل مسلم، اخطار دارد. داور باید به بازیکنان حرکاتی که منجر به  خطا می‌شود را آموزش دهد.  باید هر باشگاهی یک داور پیشکسوت استخدام کند تا آموزش‌های لازم را به مربیان و بازیکنان دهد

وی اصافه کرد: کمیته مسابقات، کمیته داوران، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و تاج، رییس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای در خصوص هجمه‌های اخیر به نحوه داوری‌ها در مسابقات لیگ برتر جلسه‌ای برگزار کردیم که در نهایت قرار شد از این به بعد  با جرایم بیشتری با آن‌ها برخورد کنند و بازنگری در آیین‌نامه انضباطی ایجاد شود که جرایمی که در نظر گرفته می شود، بازدارنده باشد.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: امیدواریم داوران به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنند همچنین اگر مربی و بازیکنان هم به وظابف خود عمل کرده فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آید. ما به شما قول می‌دهیم داوران فوتبال ما سالم هستند و هیچ‌موقع به قصد و عمدی رفتاری را انجام نمی‌دهند.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین روند استفاده از سیستم VAR،  اظهار کرد: ما سعی کردیم این اتفاق بیفتد و می‌شود گفت به صورت آفلاین هم این کار انجام شد اما حتما مسئولانی که در رابطه با این موضوع از سوی فیفا باید نظارت کنند و ما تا زمانی که موافقت فیفا را برای استفاده از این سیستم دریافت نکنیم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

کد خبر 369808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.