شهید همت خط‌شکن میدان‌های سخت و پیشگام روزهای بحرانی جنگ بود

شهرضا - معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید همت با تکیه بر شجاعت کم‌نظیرش در مناطق جنگی کردستان در برابر تجزیه‌طلبان ایستادگی کرد و در دوران دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی توانمند نیروهای رزمنده را رهبری کرد، او خط‌شکن میدان‌های سخت و پیشگام روزهای بحرانی جنگ بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سردار محمدرضا نقدی شامگاه امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت "شهید حاج محمدابراهیم همت"، اظهار کرد: نخستین و مهمترین ویژگی شهید همت، ولایتمداری بود، همه وجود از مملو از عشق به امام(ره) بود و همواره گوش به فرمان رهبری بود.

وی اضافه کرد: وقتی امام خمینی(ره) به رزمندگان فرمان دادند که در گذرگاه خیبر ایستادگی کنند، شهید همت تا لحظه شهادت به فرمان امام(ره) عمل کرد؛ در واقع این شهید بزرگوار در راه عمل به فرمان ولایت به شهادت رسید و همین عامل باعث ماندگاری او شده است.

معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شجاعت، ویژگی دیگر شهید همت بود که باعث می‌شد در سخت‌ترین شرایط نبرد، عقب‌نشینی نکند و به رزمندگان امیدواری دهد.

نقدی اضافه کرد: شهید همت با تکیه بر شجاعت کم‌نظیرش در مناطق جنگی کردستان در برابر تجزیه‌طلبان ایستادگی کرد و در دوران دفاع مقدس در جایگاه فرماندهی توانمند نیروهای رزمنده را رهبری کرد، او خط‌شکن میدان‌های سخت و پیشگام روزهای بحرانی جنگ بود.

وی با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: برخی افراد در تحلیل‌های غلط اینگونه القا می‌کنند اگر آمریکا اراده کند می‌تواند نیروهای ایرانی را با فشار یک دکمه نابود کند، این در حالی است که آمریکایی‌ها اگر توان نظامی قابل توجهی داشتند، حزب‌الله لبنان و حماس را نابود می‌کردند.

معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، برخی افراد با تحلیل‌های غلط مشکلات کشور را ناشی از استکبارستیزی و چاره حل آن‌ها را در سازش با دشمن می‌دانند، در حالی که واقعیت خلاف آن است.

انقلاب اسلامی ساده‌زیستی را سرلوحه کار مسئولان قرار داد

نقدی ساده‌زیستی را از ویژگی‌های شخصیتی شهید همت برشمرد و یادآور شد: شهید همت مظهر ساده‌زیستی و دوری از دنیا بود، او مانند یک بسیجی ساده در بین رزمندگان زندگی می‌کرد و می‌جنگید.

وی اشرافی‌گری را آفت نظام مدیریتی کشور دانست و تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند وقتی می‌گوییم عده‌ای از مسئولان کاخ‌نشین شده‌اند، منظور بازگشت به دوران حکومت پهلوی است، در حالی که منظور از کاخ‌نشینی مسئولان در حکومت اسلامی، زندگی آنان در سطحی بالاتر از مردم عادی است.

معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: همه خیانت‌ها و اختلاس‌ها و دزدی‌های انجام شده توسط انسان‌های بد در طول ۴۰ سال حیات سیاسی انقلاب، به اندازه یک دهم دزدی و خیانت یکی از خاندان پهلوی نیست.

نقدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کشور را نجات داد و ساده‌زیستی را سرلوحه کار مسئولان قرار داد، یادآور شد: قبل از انقلاب، ایران روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد، اما بسیاری از مردم آن بیسواد بودند و بسیاری از روستاییان به راه آسفالت دسترسی نداشتند.

وی اظهار کرد: فساد به هر اندازه هم که کم باشد، در حکومتی که مکتب شهید همت را سرلوحه خود قرار داده، بد و ناپسند است.

مشکلات اقتصادی، ساده‌ترین مرحله رویارویی آنان با استکبار جهانی است

معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر مردم قدر بیانیه "گام دوم انقلاب" رهبر معظم انقلاب را بدانند و به آن عمل کنند همه مشکلات کشور حل می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز کشور و مردم با آن مواجه هستند، غیرقابل حل نیست، زیرا مردم ما شرایط بدتری را نیز در طول انقلاب تجربه کرده‌اند.

نقدی اظهار کرد: مردم ایران با دستان خالی و بدون پشتوانه خارجی، حکومت پهلوی را شکست دادند، بر تجزیه‌طلبان غلبه کردند و دوران دفاع مقدس را با سربلندی پشت سرگذاشتند، بنابراین مشکلات اقتصادی، ساده‌ترین مرحله رویارویی آنان با استکبار جهانی است.

وی گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور درگرو برخورداری از ذخایر انرژی، مواد اولیه، نیروی انسانی، دانش و فن‌آوری و نقدینگی است که همه آن‌ها در داخل کشور وجود دارد، اما تا وقتی که اعتماد به نفس، توکل بر خدا و خودباوری وجود نداشته باشد، غلبه بر مشکلات نیز غیر ممکن است.

معاون اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تقویت مبانی اقتصادی کشور هستیم، باید با قطع امید از بیگانگان، به توان داخلی تکیه و از ظرفیت‌های بومی استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که در مجموعه ورزشی "شهید جهانمردی" شهرضا برگزار شد، از خانواده ۲۷ نفر از شهدای حادثه تروریستی اخیر در زاهدن، تجلیل شد.

کد خبر 369755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.