بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در استان اصفهان چاپ شد

شهرضا – معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۸۳ عنوان کتاب در استان چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اصغر مختاری شامگاه چهارشنبه در همایش فروغ صبح دانایی(۳) که با هدف تجلیل از مؤلفان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سرانه اندک مطالعه در کشور، اظهار کرد: خانواده، نهادهای آموزشی و فرهنگی، سهم مؤثری در افزایش گرایش افراد به مطالعه دارند.

وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی و احکام دین اسلام مشوق‌های مناسبی برای ترغیب افراد به خواندن کتاب هستند، تصریح کرد: باوجود همه مزیت‌های فرهنگی و بیان نتایج تحقیقات در زمینه فواید مطالعه، باز هم سرانه مطالعه کشور پایین است که این مسئله ضرورت بازبینی فرایند فرهنگی و انجام تحقیقات میدانی را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیر قابل توجهی در گرایش به مطالعه داشته است، اظهار کرد: نبود مبانی دقیق برای سنجش سرانه مطالعه باعث شده تا آمار مختلفی در این زمینه در کشور مطرح شود.

مختاری با اشاره به طرح "جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی"، خاطرنشان کرد: در سومین دوره اجرای این طرح، استان اصفهان با ثبت دو هزار و ۱۵۹ باشگاه کتابخوانی که چهار باشگاه از این تعداد، جزو باشگاه‌های برتر کشور قرار گرفت، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی از برتری اصفهان در طرح فروش فصلی کتاب خبر داد و یادآور شد: این استان از نظر تعداد کتابخانه‌های استفاده کننده از این طرح، بعد از تهران در جایگاه دوم و از نظر تعداد کتاب فروخته شده و میزان یارانه اختصاص داده شده در جایگاه نخست کشور قرار گرفت.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: چهار روستای استان، نامزد دریافت عنوان "روستای دوستدار کتاب" هستند که این مسئله نقش و جایگاه این استان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی نشان می‌دهد.

مختاری با اشاره به توزیع نامتوازن ناشران در استان، خاطرنشان کرد: از مجموع انتشاراتی‌های فعال استان، ۲۵۲ انتشاراتی در اصفهان و ۵۲ انتشاراتی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ مجوز جدید تأسیس انتشارات در استان صادر شده است،  ادامه داد: در حال حاضر مجوز فعالیت برای ۵۱۵ ناشر در استان صادر شده که از این تعداد، ۳۰۴ انتشاراتی فعال هستند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل کتابخانه‌های استان اصفهان یادآور شد: سال گذشته دو هزار و ۹۲ عنوان کتاب و از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۸۳ عنوان کتاب در استان چاپ شده که یکی از بیشترین عناوین کتاب چاپ شده در کشور است.

به گزارش ایمنا، در سومین همایش فروغ صبح دانایی از ۴۲ نفر از نویسندگان این شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 369674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.