قدرت طلبان علیه دولت

در شرایطی که دولت حسن روحانی با یکی از پیچیده ترین بحران های بین المللی ناشی از خروج آمریکا از برجام، بازگشت تحریم های بین المللی و البته ائتلاف عربی-عبری برای نا امن سازی ایران مواجه است، برخی از مخالفان داخلی دولت وی نیز با سوء استفاده از موقعیت فعلی، برای انتخابات بعدی دورخیز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدتی است برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی رسانه‌ ها در کشور به میدان اعتراض ضد دولتی افرادی تبدیل شده که هر روز به بهانه‌ای خواستار کناره گیری، استیضاح  و یا حتی صدور رأی عدم صلاحیت دولت از سوی مجلس می شوند.

آنها که در دولت قبل در برابر سیاست هایی که به ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و آغاز تحریم ها ختم شد، سکوت می کردند و حتی با شدت گرفتن تحریم ها می گفتند، تحریم نعمت است و باعث پیشرفت و خودکفایی ایران می شود، حال سیاست های دولت روحانی برای رام کردن دشمن دیرینه، که کمر به نابودی ایران بسته، و نیز تلاش دولت برای ایجاد فضای همکاری در سطح بین المللی به نفع کشور را بر نمی تابند و هر روز به بهانه ای؛ یک روز به بهانه بازگشت تحریم ها، روز دیگر گرانی، پیوستن به اف‌ ای تی اف، پالرمو و سی اف تی؛ تلاش برای تضعیف دولت و کنار زدن آن را از سر می گیرند؛ اما به راستی هدف این افراد چیست؟ آیا برای آنها که دل در گرو منافع ملی دارند، امروز تنها راه بهبود اوضاع کشور تضعیف و کاهش قدرت دولت است؟

هدف منتقدان سرسخت دولت، سیاسی و انتخاباتی است

سید علی نکویی، رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: اعتراضات اخیر برخی افراد علیه دولت و تهدید رییس جمهور به برکناری، بهانه‌ای برای جریان های سیاسی مخالف دولت است، در صورتی که دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی به کار گرفته است.

وی افزود: این گروه های تندرو که چنین حرکاتی را نشان می دهند از اوایل انقلاب وجود داشتند، با این تفاوت که در گذشته کمتر جرأت داشتند، به عنوان نمونه ما شاهد همین گونه رفتارها در گذشته با افراد موثر در مبارزات علیه رژیم سابق همچون آیت الله منتظری، و همچنین برخی مسئولان فعلی چون علی لاریجانی، از طرف افراد و گروه های تندرو بوده ایم. در واقع می شود گفت برخی از این گروه‌های تندروی سیاسی به نوعی جمهوری اسلامی را قبول ندارند، اما عده ای  از آن ها نیز به دلیل اینکه در حال حاضر جناح سیاسی خود را در قدرت نمی بینند، دست به این گونه رفتارهای ناشایست علیه دولت می زنند.

 رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان افزود: در سال ۵۷ نیز عده ای امام خمینی(ره) را قبول نداشتند و به دلیل  به خطر افتادن منافعشان در حکومت شاه و یا بعضا به دلیل سیاسی نبودنشان، با انقلاب مخالفت می‌کردند، اما قدرت امام و پشتیبانی مردم اجازه حضور به این افراد نمی‌داد و سیل پشتیبانی مردم از انقلاب آن ها را کنار زد،  اما در این ۴۰ سال گذشته هر زمان فرصتی پیدا کرده اند، دست به اعتراض علیه دولت وقت و انقلاب اسلامی زده اند.

تنها در فکر رسیدن به قدرت هستند

نکوئی ادامه داد: مردم  ایران نیز به خوبی با این گروه‌های تندرو سیاسی آشنایی دارند و بسیاری از آنها معتقدند اگر رقیب انتخاباتی روحانی نیز به قدرت رسیده بود با این مشکلات رو برو می شد، بنابراین افرادی که دست به این اقدام ها علیه دولت می زنند، اهدافی کاملا سیاسی دارند و به دنبال زمینه سازی برای انتخابات پیش رو هستند.

 وی افزود: این افراد از کمترین درک سیاسی نیز برخوردار نیستند؛ زیرا در شرایط حال حاضر که دولت با تمام قدرت با استکبار جهانی و با آمریکا مبارزه می‌کند پیشنهاد طرح عدم کفایت رییس جمهور را به مجلس  می‌دهند و تنها به این فکر می کنند که با اهداف سیاسی خود به قدرت برسند.

اگر احمدی نژاد حساب شده خرج می کرد، وضعیت فعلی ایران اینگونه نبود

حیدر علی حجتی، سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان نیز پیرامون اوج گرفتن برخی تحرکات ضد دولت به خبرنگار ایمنا گفت: مشکلات اقتصادی کشور ما مسئله ای نیست که تنها در این دولت بروز کرده باشد و شاید ریشه آن در مسائل با سابقه و تاریخی کشور باشد که در حال حاضر ظهور کرده است.

وی افزود: البته اینکه تیم اقتصادی دولت فعلی نیز ضعیف عمل می‌کند به درستی پذیرفته است، اما تیم رسانه ای دولت نیز نتوانسته به خوبی عمل و حتی اتهامات ناروا را دفع کند. همچنین مدتها است که دولت سخنگویی ندارد که در جمع مردم و خبرنگاران علت ها و ریشه‌های مشکلات سیاسی و اقتصادی ایجاد شده را تفهیم و تحلیل کند. بنابراین فضا و میدان برای افرادی باز می‌ماند که مایل به رفع این مشکلات نیستند.

حجتی تأکید کرد: در دولت نهم و دهم بیشترین در آمدهای ارزی ۱۰۰ سال اخیر را از استخراج نفت داشتیم؛ به صورتی که هم به مقدار زیادی نفت صادر شد و هم به اوج قیمت خود در دنیا رسید، بنابراین در آمد بسیار زیادی برای کشور حاصل آمد که اگر این در آمدها با برنامه ریزی مصرف می‌شد، امروز دچار این مشکلات نبودیم که مردم به خصوص در زمینه تامین اقلام اساسی مورد نیاز خود با مشکلاتی روبرو باشند. حال در مواجهه با این مشکلاتی که ایجاد شده افرادی هستند که نقد سازنده  انجام می‌دهند و برای التیام این مشکلات پیشنهاداتی ارائه می‌کنند، اما عده ای با اغراض سیاسی از قبل مشخص شده، با اسرائیل  و سایر براندازان هم صدا شده و با این گونه اقدامات، بر علیه منافع کشور رفتار می‌کنند.

هشت سال پیش، در مقابل انبوهی از مشکلات دولت سابق سکوت کردند

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان ادامه داد: در مبحث کنوانسیون های مبارزه با جرایم فراملی و پولشویی که دولت  مدت هاست تحت عنوان چهار لایحه مطرح کرده، برخی افراد با اعتراض و پلاکاردگردانی علیه تصویب این لوایح، آب در آسیاب دشمن می ریزند و باعث ایجاد مشکلات فراوانی در  آینده  ارتباطات مالی کشور می‌شوند. بعضی از این صداها هشت سال پیش، در مقابل انبوهی از مشکلات دولت سابق سکوت کردند و امروزه مقصر تمام مشکلات کشور را ، دولت می‌دانند، این افرادِ ناکام در رقابت انتخاباتی گذشته، حال سعی دارند با این رفتار، فضا را برای جناح خود در انتخابات آینده مهیا کنند.

وی افزود: در دی‌ماه ۱۳۹۶ همین افراد اعتراضات مشخص شده ای را علیه دولت در مشهد به راه انداختند که متاسفانه  باعث ایجاد اعتراضاتی در برخی از نقاط کشور شد و فرصتی برای حضور  دشمنان  در جهت آسیب رساندن به کشور فراهم کرد.

حجتی تاکید کرد: سوابق سیاسی بعضی از این افراد نشان از این دارد که گاهی اوقات، کلام و شخصیت رهبری را به نفع خود مصادره ولی بعداً خود خلاف سخنان رهبری عمل می‌کنند؛ به عنوان نمونه هر چند رهبری تأکید کردند راهپیمایی ۲۲ بهمن فضای تسویه حساب شخصی نیست، اما شاهد بودیم که برخی در حاشیه این راهپیمایی دست به اعتراضاتی نسبت به دولت و تصمیمات آن زدند.

وی افزود: ملت ایران به خوبی این افراد را شناخته‌اند و می‌دانند  افرادی که دست به اینگونه شعارها و اعتراضات می‌زنند، هدفشان دلسوزی برای نظام و کشور نیست؛ زیرا اگر هدفشان چنین چیزی بود، رفتار سازنده تری را انتخاب می‌کردند.

نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای واقع بین وضعیت کشور را درک می کنند

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان پیرامون پیشنهاد طرح استیضاح رییس جمهور گفت: نمایندگانی که تصمیم براین کار گرفتند، در حقیقت نمایندگان همین افراد هستند؛ هرچند در اقلیت هستند، اما فریادهای بلندی دارند و سعی دارند که شعارهای هم فکران خود را تبدیل به قانون کنند. البته شاهد بودیم که تلاش های آنها تاکنون با مخالفت نمایندگان روبرو شده است؛ زیرا نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای واقع بین، به خوبی آگاه هستند که  استیضاح و یا اعلام عدم صلاحیت رییس جمهور در این وضعیت بحرانی، بزرگترین ضربه بر پیکره نظام و مردم است، بنابراین با این افراد تندرو مخالفت می‌کنند.

حجتی خاطر نشان کرد: رفتار این نمایندگان و همفکرانشان، مانند آتش زدن برجام، مخالفت با اف ای تی اف و موارد  دیگر  نشان می‌دهد که این دسته از نمایندگان، مردم و منافع ملی را در نظر نمی گیرند و به طور کامل درگیر منافع جناحی خود شده اند و بر اساس آن منافع گروهی عمل می‌کنند. تمامی مشکلات کشور ما از این تندروی ها سرچشمه می‌گیرد که باعث می‌شود دشمنان با غنیمت شمردن این وضعیت بر طبل نابودی نظام و براندازی بکوبند.

گزارش از: سید ابوالفضل مدنی- خبرنگار سیاسی ایمنا

کد خبر 369505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.