سامانه رزرواسیون منازل استیجاری شهرداری اصفهان چیست؟

توجه به صنعت گردشگری یکی از عوامل توسعه پایدار به شمار می رود. از آنجا که اصلی ترین مشکل یک گردشگر آشنایی نداشتن از شهر مقصد و همچنین شرایط حاکم بر آن شهر است لازم است زیرساخت‌های لازم فراهم تا گردشگران با تجربه یک سفر خاطره انگیز، در رونق صنعت گردشگری تاثیرگذار باشند.

به گزارش ایمنا، یکی از نخستین دغدغه‌های هر گردشگر در سفر، محل اقامت شبانه است، این که چه بخشی از شهر برای هر گردشگر به عنوان بخش مناسب جهت سکونت وی شناخته می‌شود و این که اساساً آیا محل اسکان مورد نظر (حتی با وجود استقرار در محلی مناسب) پیش نیازها و ملزومات سکونت را در خود دارد، از جمله دغدغه‌های مهم یک گردشگر است، اما پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کرد که به طور کلی یک محل اقامت مناسب برای گردشگران باید چه مشخصاتی داشته باشد و اساساً فرایند رزرو یک اقامتگاه برای گردشگران و حتی بعد از آن با چه چالش‌هایی روبرو است.

بر همین اساس در اواخر سال گذشته، شهرداری اصفهان به منظور تسهیل گردشگران و میهمانان نوروزی جهت رزرو الکترونیکی منازل استیجاری، سامانه رزرو منازل استیجاری را به نشانی Ereserving.com به صورت آزمایشی راه اندازی کرد که به موازات ارائه خدمات به میهمانان نوروزی از طریق ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، امکان رزرو الکترونیکی اماکن و منازل استیجاری و موقت برای مسافران و گردشگران فراهم شده بود.

ایجاد یک سامانه نرم افزاری مطمئن، پاسخگو و کارآمد به منظور رزرو منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت گردشگران ضمن اینکه به گردشگران کمک خواهد کرد تا با کمترین هزینه، محلی مناسب و مطمئن را برای اقامت شبانه در اختیار داشته باشند، باعث خواهد شد که مالکان نیز با خیال راحت تری منازل خود را در اختیار گردشگران قرار داده و در مشارکت در صنعت گردشگری تشویق شوند ضمن اینکه استفاده از یک سامانه مشخص موجب می شود بر وضعیت اسکان گردشگران نظارت موثرتری داشته باشیم.

علاوه بر موارد فوق ایجاد سامانه مذکور تاثیر بسزایی در مدیریت شهری در حوزه های خدمات شهری، ترافیک و ایمنی خواهد داشت؛ به طوری که با استفاده از این سامانه می توان وضعیت تردد، ایمنی و ارائه خدمات شهری به گردشگران را مطلوبتر برنامه ریزی کرده و ضمن برقراری نظم بیشتر از شلوغی بی مورد جلوگیری کرد. همچنین در گام های بعدی می توان به گردشگران در برنامه ریزی سفر و استفاده از امکانات و مراکز تفریحی و رفاهی کمک کرد به طوری که هر گردشگر مطابق با سلیقه خود از امکانات موجود استفاده کرده و در نهایت سفری خاطره انگیز برای وی رقم بخورد.

ثبت نام مراکز اقامتی و بعد از آن بررسی شرایط آن، رزرو اقامتگاه و تحویل آن با امکانات و وضعیت مناسب و مطابق با آنچه به گردشگر اعلام شده و باز تحویل به مالک از جمله مراحل رزرو انواع اقامتگاه ها توسط گردشگران است که در هر مرحله چالش ها و شرایط خاصی وجود دارد و باید برای هر مورد راهکار مناسبی در نظر گرفته شود.

در این سامانه که در بستر اینترنت با دامنه مورد نظر شهرداری اصفهان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد افراد می توانند به خدمات سامانه که به طور خاص متمرکز بر اجاره منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت مورد تأیید شهرداری است دسترسی داشته باشند و تمامی خدمات را دریافت کنند.

این خدمات شامل ثبت مراکز اقامتی، ارزیابی این مراکز، انتشار اطلاعات هریک از مراکز اقامتی در سامانه، جستجو، انجام روال رزرو، پرداخت هزینه ها و تحویل اقامتگاه به گردشگران و باز تحویل آن به مالک است.

خدمات موجود در سامانه تحت وب از طریق نسخه موبایل نیز قابلیت ارائه است تا کاربران بتوانند از طریق تلفن همراه نیز از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

با تأمین این سامانه در شهرداری اصفهان به اهداف زیر نائل خواهیم شد:

_ ساماندهی و کنترل فرایند رزرو و اجاره منازل استیجاری و مراکز اقامت موقت گردشگران

_ مدیریت و برنامه ریزی بهینه برای ارائه خدمات به گردشگران

_ کمک به اخذ تصمیمات و برنامه ریزی مناسب تر در مدیریت شهری

_ جذب گردشگران بیشتر داخلی و خارجی

_ ایجاد رضایت مندی بیشتر در گردشگران

با توجه به تجربه مثبت شهر اصفهان در سال گذشته، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان به منظور معرفی امکانات و خدمات این سامانه به سایر شهرهای کشور و گردشگران داخلی، در هفته پایانی بهمن ماه سال جاری در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران میزبان علاقه مندان بود که خوشبختانه با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

این سامانه با مشارکت، همکاری و همراهی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتحادیه صنف مشاوران املاک، جامعه هتل داران، شرکت چاوشان پارسیان (خانه مسافر) و شرکت فناوری اطلاعات گندم (مسافریار) توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان جهت ستاد تسهیلات سفر در شهر اصفهان راه اندازی شده است.

کد خبر 369410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.