جذب توریست با سرمایه گذاری روی پروژه‌های تفریحی

رییس بخش توسعه اقتصادی شهرداری مسقط گفت: شهرداری مسقط قصد دارد بر روی پروژه های تفریحی سرمایه گذاری کند زیرا این حوزه یکی از راه های جذب توریست در کشور عمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصام اسیبانی_ امروز_ یک شنبه ۱۲ اسفندماه_ در مراسم افتتاحیه هفته مسقط در اصفهان که در سالن اجتماعات سروش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به شرایط سرمایه گذاری در عمان به ویژه در زمینه مستغلات شهری اظهار کرد: مسقط ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی خوبی برای تجار و گردشگران دارد، همچنین از نظر موقعیت استراتژیک نزدیک به بازارهای نوپا و در حال شکل گیری است.

وی با اشاره به بخش ها و منابع طبیعی عمان گفت: این بخش ها، شامل نفت و گاز، شیلات، مس و کشاورزی است همچنین تعدادی از بخش‌های اقتصادی که از جمله گسترش شیلات، معادن، توریسم و گردشگری و خدمات حمل و نقل بوده در حال رشد است و فرصتی برای رشد تجارت را فراهم می کند.

رییس بخش توسعه اقتصادی شهرداری مسقط با بیان اینکه اخیرا دولت بر قوانینی متمرکز شده است که سرمایه گذاری را تسهیل کرده و جذب سرمایه گذاری به عمان را به ویژه در بخش های اشاره شده تقویت می کند؛ افزود: معافیت از مالیات بر درآمدهای شخصی، معافیت مالیاتی برای حرفه های نوپا به مدت پنج سال، قیمت های رقابتی برای خدمات ارایه شده، مالکیت خارجی شرکت ها به صورت صد در صد سهام در منطقه آزاد و معافیت از بازگشت سرمایه و سود دهی برای شرکت ها نیز از جمله انگیزه های سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: عمان عملکرد بهبود یافته و بهینه ای در بودجه سال ۲۰۱۸ و نسبت به گذشته داشته و این نتیجه تاثیر برخی از اقدامات برای درآمدهای غیر نفتی و مخارج منطق پذیر بوده است.

اسیبانی با اشاره به چهارچوب مالی در نظر گرفته شده برای سال ۲۰۱۹ عمان گفت: هدف این چهارچوب دستیابی به برخی از اهداف و اولویت ها است که عمدتا پایداری اقتصاد ملی را برای ادامه دستیابی به نرخ رشد، تکمیل برنامه های متنوع و توانمندی بخش خصوصی برای ارایه نقش بزرگ تر در چرخه اقتصادی و ایجاد شغل را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری مسقط مسیری طولانی را طی کرده است تا خدماتی در سطوح مختلف و بر مبنای استراتژی های شفاف ارایه دهد که هدف آن، ارتقاء و پیشبرد سطح خدمات ارایه شده به جامعه است؛ با این حال وضعیت اقتصادی فعلی اجازه فعالیت بخش خصوصی را داده تا به رشد اقتصادی کشور کمک کرده و بخش خصوصی کارایی خود در این زمینه را به اثبات برساند.

رییس بخش توسعه اقتصادی شهرداری مسقط اضافه کرد: در شهرداری مسقط، دیدگاه، چشم انداز و استراتژی را اتخاذ کردیم که هم جهت با پروژه های سرمایه گذاری یکپارچه بوده و ارزش افزوده ای را با مشارکت بخش خصوصی برای شهر ارایه می کند، هدف شهرداری مسقط آن است که برخی بخش های خدماتی را خصوصی سازی کند و به دنبال یک مرحله مهم تحت عنوان پیشبرد استانداردهای خدمات و کیفیت آنها از طریق جداسازی بین قانون گذاری و بخش اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: شهرداری مسقط، ظرفیت های مناسبی را برای خصوصی سازی مطرح کرده است که غلبه بر موانع و مشکلات شهرداری، کاهش هزینه های عملیاتی برای اجرای پروژه ها از جمله این مناسب سازی ها است همچنین بخش خصوصی اکنون مسئول اداره بخشی از خدمات شهری بوده که تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات داشته و سطح خدمات ارایه شده را بهتر می کند.

اسیبانی خاطرنشان کرد: شهرداری مسقط برای غلبه بر مشکلات و موانع در راه سرمایه گذاری شرکت ها دریغ نخواهد کرد و در این راستا شهرداری مسقط نقش ویژه ای ایفا کرده و تسهیلاتی ارایه می کند تا موجب سرمایه گذاری در بخش های مهم شده و فرآیند عملکرد سرمایه گذاران در مسقط را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری مسقط قصد دارد بر روی پروژه های تفریحی سرمایه گذاری کند زیرا این حوزه یکی از راه های جذب توریست در کشور عمان است، گفت: مسقط با سرمایه گذاران قراردهای تجاری بلند مدت ۵۰ ساله ارایه می کند و دوره انطباق در طی زمان ساخت و ساز در نظر گرفته که این دوره بستگی به نوع پروژه و مدت زمان سرمایه گذاری در مسقط دارد.

رییس بخش توسعه اقتصادی شهرداری مسقط افزود: پروژه های تفریحی به سرمایه گذاری بالایی در مقایسه با بازگشت سرمایه مورد انتظار، نیاز داشته و به طور قابل توجهی به تعداد بازدید کنندگان نیاز دارند، بنابراین با افزایش تعداد بازدید کنندگان می توان به افزایش سوددهی و پایداری این پروژه ها اطمینان کرد البته برخی سرمایه گذاران این پروژه ها را پروژه هایی با ریسک سرمایه گذاری بالا می دانند.

وی تاکید کرد: اکثر سرمایه گذاران در نظر دارند تا مراکز تفریحی و سرگرم کننده ای در مراکز خرید ایجاد کنند تا از دسترسی به تعداد بازدید کنندگان اطمینان حاصل کنند و از سرمایه گذاری در مراکز تفرحی اجتناب می کنند البته چنانچه پروژه به روشی یکپارچه انجام شود، سرمایه گذاری در مراکز تفریحی نیز امکان پذیر است، این مهم شامل بخش های تفریحی جذاب همانند پارک های آبی، باغ وحش ها، پارک های موضوعی و سایر اجزای تکمیلی از قبیل هتل ها و مراکز تجاری است که پروژه هدفی متنوع و جذاب را دنبال می کند و تعدا بازدید کنندگان را افزایش می دهد.

کد خبر 369352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.