حمایت از مستضعفین در حکومت های سکولار جایی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پشتیبانی و حمایت از مستضعفین در حکومت های سکولار جایی ندارد و ارزش انسان در این جوامع به میزان سرمایه ای است که دارد و آن را در اقتصاد جهانی به کار می گیرد.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به وضعیت ملت فلسطین و سیاست های آمریکا در منطقه، اظهار کرد: حکومت‌های سکولار حقوق مردم مستضعف را در نظر نمی گیرند و تنها حقوق سرمایه داران را در اولویت خود قرار می دهند؛ کشور هایی که از سیاست های سکولاریسم تبعیت می کنند، اهمیتی به مباحث دینی و مذهبی مردم نمی دهند و همین سبب می شود تا مردم هم ارزش لازم را برای حکومت قائل نشوند.

وی با بیان اینکه زمانی که دین در کنار قوانین به کمک دولت‌ها بیاید ارزش‌های اخلاقی و حقوقی یکی می شوند، افزود: زمانی که دین در یک حکومت بکارگرفته شود و قوانین اجتماعی بر اساس دستورات مذهبی به وجود بیایند، جرم ها جنبه حقوقی و دینی پیدا می کنند و همین باعث می شود تا دولت های غیر سکولار شاهد ناهنجاری های کمتری در کشورشان باشند.

عابدی با بیان اینکه دیگر سیاست های دولت های سکولار در منطقه موجب موفقیت آنها نمی شود و سیاست های ناموفق ایالات متحده نمونه بارز آنهاست، اظهار کرد: جالب است که همه عناصر جهانی می دانند که رژیم صهیونیستی یک دولت وابسته به ایالات متحده است و زمانی که باراک اوباما جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، دقیقا همان زمانی بود که اسرائیل به صورت مداوم به فلسطین حمله نظامی می کرد و اوباما هیچ تذکری به رژیم صهیونیستی نمی داد.

وی افزود: در این مدتی که رژیم صهیونیستی مرتب به فلسطین حمله می کرد، هیچ موضع گیری از سوی باراک اوباما صورت نمی گرفت، اما زمانی که تعدادی از افراد یک گروه مقاومت در فلسطین چند سرباز اسرائیلی را گرفتند سراسیمه پشت تریبون آمد و علیه فلسطینی ها موضع گیری و ملت فلسطین را محکوم کرد.

عابدی خاطر نشان کرد: در قضیه قتل خاشقچی نیز شاهد بودیم که ایالات متحده بین محکوم کردن عربستان و ادامه قراردادهای میلیاردی با این کشور، مسیر دوم را انتخاب کرد. این بی تفاوتی به حقوق انسانهای مظلوم در مورد مردم یمن هم وجود دارد و مقامات کنونی آمریکا حتی به درخواست قشر مستضعف خود برای ادامه بیمه های درمانی نیز اهمیتی نمی دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین پشتیبانی و حمایت از مستضعفین در حکومت های سکولار جایی ندارد و ارزش انسان در این جوامع به میزان سرمایه ای است که دارد و  آن را در اقتصاد جهانی به کار می گیرد.

کد خبر 369197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.