آثار تاریخی دهاقان در خطر تخریب/تخصیص عوارض آلایندگی حق مسلم نیست

دهاقان – در بسته خبری عیدانه ایمنا مهم‌ترین اخبار سال ۹۷ شهرستان دهاقان از نبود اعتبارات جهت حفظ آثار تاریخی همچنین شهادت سرباز ۲۱ ساله تا فروپاشی حق عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سال گذشته شهرستان دهاقان شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و کشاورزی  بود، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای اصفهان) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را می‌خوانید.

آثار تاریخی دهاقان در خطر تخریب

نادر مشهدی زاده، رییس انجمن دوستداران میراث فرهنگی گفت: حفظ آثار تاریخی و طبیعی به ویژه آثار ثبت شده ملی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه موجب جذب گردشگر می‌شود و رونق اقتصادی به همراه دارد، اما متاسفانه در اثر تخریب این آثار در واقع تاریخ شهرستان لطمه خورده و نبود اعتبارات نیز باعث شده این زنگ خطر به صدا در آید.

مقاومت بانک‌ها با وام‌های اشتغال عشایر

علیرضا فرهادی رییس شورای عشایری دهاقان، گفت: با گذشت یک سال هنوز از تعداد بیش از ۴۵ نفر متقاضی وام عشایر، حتی نصف افراد هم وام نگرفته‌اند.

وی افزود: مشکلات ضامن کارمند و بهانه‌هایی از این قبیل باعث شده عشایر در سال ۹۷ وام های خود را از بانک‌ها دریافت نکنند.

تخصیص عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی حق مسلم نیست

تخصیص عوارض واحدهای صنعتی در چند سال گذشته گوشه‌ای از بدهی شهرداری دهاقان و گلشن را تامین می کرد، اما این عوارض به یکباره قطع شد و مسئولان آن را حق شهرستان قلمداد نکردند.

همسایه آزاری از نوع دامداری در مسکن مهر

مسکن مهر دهاقان از بدو تاسیس تاکنون با مشکلاتی دست وپنجه نرم کرده که با گذشت چند سال کماکان مسائلی پابرجامانده و رفع نمی شود.از همسایه آزاری دامداری ها گرفته تا ورود حشرات، تپه های غیر استاندارد، نخاله های ساختمانی، کود های کشاورزی ودامداری و...که ساکنین مجبور هستند آنها را تحمل کنند.

ادارات و دفاتر پیشخوان دهاقان اینترانت ندارند

سید علی سجادی، معاون فرماندار شهرستان از پایین بودن سرعت اینترانت در شهرستان خبرداد و گفت: با اینکه پوشش اینترنت در همه سطح شهرستان میسر است ولی سرعت مطلوبی نداریم.

وی گفت: ادارات و دفاتر پیشخوان به شبکه اینترانت متصل نیستند و دولت الکترونیک در شهرستان ضعیف اداره می شود.

شهادت علیرضا نادعلی سرباز دهاقانی

علیرضا نادعلی، سرباز وظیفه ۲۱ ساله دهاقانی پس از یک سال خدمت سربازی در مرز ایران و عراق به همراه دوست و هم خدمتی خود که اهل مشهد بود، در حین گشت زنی بودند که متاسفانه براثر برخورد با مین‌های بجا مانده از دوران جنگ دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

تلف شدن بیش از ۱۶۰ راس گوسفند بر اثر وقوع سیل

در اردیبهشت ماه گذشته، براثر وقوع سیل در منطقه آستانه دهاقان بیش از ۱۶۰ راس گوسفند تلف شدند. این سیل در شهرستان‌های شهرضا و سمیرم نیز منجر به اتلاف بیش از ۴۰۰ راس گوسفند شد.

لاریچه روستایی بدون تلفن ثابت

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان گفت: روستای لاریچه دهاقان بدون زیرساخت تلفن ثابت است و پوشش تلفن همراه نیز به خوبی میسر نیست.

وی افزود: با وجود پیگیری‌هایی که در این باره انجام شده، اما در طول سال گذشته این مشکل از طرف استان رفع نشده است.

افتتاح تقاطع غیر همسطح قهه-پوده

با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی تقاطع غیر هم سطح روستاهای قهه-پوده در قسمت شمالی شهرستان افتتاح شد. این طرح ۲۳ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

تجلیل از ۴۰ بانوی نقش آفرین

در این برنامه که برای نخستین برگزار می‌شد از ۴۰ بانویی که در عرصه های مختلفی همانند کارآفرینی، کشاورزی، دانشگاهی، فرهنگی و...نقش آفرینی کرده‌اند، تجلیل شد.

افتتاح نخستین دفتر انتشاراتی در دهاقان

نخستین دفتر انتشاراتی در شهرستان دهاقان افتتاح شد. این دفتر انتشاراتی با عنوان کاشف علم قرار است نخستین مجموعه اشعار شاعران دهاقانی را در سال آینده منتشر کند.

جاده دهاقان-مبارکه ناتمام مانده است

جاده مواصلاتی دهاقان-مبارکه که از منطقه کشاورزی هفت یکی می گذرد به عنوان جاده پرحادثه در سال های ۹۵ و ۹۶ بود به طوری که در این دوسال بیش از ۳۰ مورد تصادف منجر به مرگ به وقوع پیوست.

با گذشت سه سال از زیرسازی و دو بانده کردن جاده می‌گذرد هنوز سه کیلومتر از جاده از طرف شهرستان شهرضا زیرسازی نشده و کماکان با مشکلات مواجه است.

کد خبر 369152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.