حبس نباید تنها مجازات برای مجرمان و متخلفان باشد

تیران--امام جمعه تیران و کرون گفت: زندان و تحمل حبس نباید تنها مجازات برای مجرمان و متخلفان از سوی دستگاه قضایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به عفو ۶۵ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کشور توسط رهبر معظم انقلاب اظهارکرد: بخشش و عفو این دسته از افراد منجر به آزادی آن‌ها و حضور در جامعه و رفع مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود و افراد آزاد شده به امور زندگی خود می پردازند.

وی افزود: زندان و تحمل حبس تبعات اجتماعی زیادی را به همراه دارد و هزینه‌های زیادی را هم به کشور تحمیل می‌کند، اگر مجازات جایگزین برای آن‌ها پیش‌بینی شود آنگاه علاوه بر کنترل هزینه به پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

امام جمعه تیران‌وکرون با اشاره به جمعیت بالای زندان‌های کشور تصریح‌کرد: زندان و تحمل حبس نباید تنها مجازات برای مجرمان و متخلفان از سوی دستگاه قضایی باشد بلکه باید مجازات های دیگر پیش بینی و اجرا شود و اگر پیش‌بینی وجود ندارد برای آن قانون نوشته شود.

وی ادامه داد: قضات دادگستری‌ها تا حد امکان زندان را به عنوان مجازات انتخاب نکنند و زندان برای افراد مجرم جرایم خشن و علیه امنیت عمومی استفاده شود که جمعیت این نهاد امنیتی و تربیتی افزایش پیدا نکند و به دنبال آن سالیانه هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل نشود.

حجت الاسلام رشیدیان به بیانه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: جوان گرایی، نظارت و عدالت از جمله توصیه‌های رهبر انقلاب در این بیانیه بود که اگر در کشور زمینه برای فعالیت جوانان فراهم شود رشد اقتصادی و اجتماعی انجام و این نیروی جوان سبب پیشرفت و توسعه کشور می‌شود.

وی با بیان‌اینکه برای تحقق عدالت و رشد کشور نیازمند بهره‌گیری از نیروی جوان است، خاطرنشان‌کرد: نیروی پرتوان و با نشاط جوان در تحقق عدالت و پیشرفت فعالیت‌های کشور و عرصه تولید و خدمات مورد توجه است و اگر این نیرو به عرصه بیاید زمینه‌های اعتلای جامعه بیش از بیش فراهم می‌شود.

خطیب جمعه تیران ادامه‌داد: استفاده از نیروهای جوان و متعهد در بدنه مدیریت کشور بسیار ضروری است اما در این انتصاب باید تعهد و مسئولیت پذیری مورد توجه باشد و از افراد بی‌انگیزه و بی تعهد استفاده نشود که کار مردم به مشکل و موانع برخورد نکند.

وی به انفاق نسبت به نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو کمک به نیازمندان و رفع چالش‌های اجتماعی و فقر بسیار مهم است و مردم با انفاق زمینه ثروتمندی و افزایش توان مالی خود را فراهم کنند که کسب منفعت و ثروت با برکت از راه انفاق و معامله با خداوند بدست می آید و نباید آن را در رباخواری و رشوه پیدا کرد.

وی به توصیه‌های رهبر انقلاب نیز در درس اخلاق اشاره کرد و گفت: ایشان در این جلسه مسوولان را توصیه به فعالیت با روحیه امید و نشاط کرد و باید مسوولان باید افسردگی و بی‌انگیزگی در کار را از خود دور کنند و با امید کارها را پیش ببرند.

کد خبر 369103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.