از برکناری آذری تا صعود یک پله‌ای شطرنج در جهان

برکناری سعید آذری از عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن، باخت سنگین رئال مادرید به بارسلونا، قهرمانی نامی‌نو اصفهان در لیگ برتر فوتسال بانوان و صعود یک پله‌ای شطرنج ایران در جهان از مهم‌ترین اخبار ورزشی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته رویدادهای ورزشی مختلفی در سطح استان، کشور و جهان رخ داد که در زیر به برخی از مهم‌ترین این اخبار اشاره می‌شود.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی استان

* دور برگشت فینال لیگ برتر فوتسال بانوان -جمعه سوم اسفندماه-  در سالن ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان برگزار شد و تیم نامی‌نو اصفهان موفق شد با پیروزی چهار بر صفر برابر مس رفسنجان قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.  

* با صدور حکمی از سوی منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن، سعید آذری از عضویت در هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن برکنار شد و جواد محمدی که به عنوان داور در لیگ برتر نیز فعالیت دارد، به عنوان عضو جدید معرفی شد؛ آذری همچنان به عنوان مدیرعامل در باشگاه ذوب‌آهن فعالیت دارد و تاکنون خبری مبنی بر تغییر مدیرعامل باشگاه اعلام نشده است.

* چند ماه پیش بود که باشگاه سپاهان تصمیم به تیمداری در رشته والیبال آقایان گرفت و به همین منظور تیم سپاهان برای حضور در مسابقات لیگ دسته یک تشکیل شد.

پس از گذشت چند ماه، تیم والیبال سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی با برتری در دومین بازی مقابل صنایع اردکان، ضمن صعود به فینال این دوره از رقابت‌ها، جواز حضور در لیگ‌برتر را هم به دست آورد؛ سپاهان در این بازی در سِت‌شماری با نتیجه سه بر یک موفق به شکست صنایع اردکان شد.

* دانشگاه آزاد تهران و نامی‌نو اصفهان با شکست حریفان خود به فینال سوپرلیگ بسکتبال بانوان راه پیدا کردند.

در این هفته دو تیم هیرو تهران و نامی‌نو اصفهان مقابل هم حاضر شدند. نامی‌نو در بازی پایانی با نتیجه ۷۵ بر ۶۸ از سد هیرو گذشت تا به فینال لیگ برتر بسکتبال صعود کند؛ دانشگاه آزاد و نامی‌نو تهران دو فینالسیت لیگ برتر بسکتبال بانوان هستند.

مهم‌ترین رخداد های ورزشی کشور

* لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد؛ بر این اساس:

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان کشورمان پرهام مقصودلو با ۲۶۷۳ واحد ریتینگ در صدر جدول قرار گرفت، علیرضا فیروزجا با ۲۶۵۷ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و پویا ایدنی با ۲۶۰۴ واحد در جایگاه سوم ایستاد. سید محمدامین طباطبایی، مسعود مصدق‌پور، احسان قائم مقامی، امیررضا پور رمضانعلی، آرین غلامی، شاهین لرپری زنگنه و سارا خادم‌الشریعه در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد شطرنج‌بازان بانوی کشورمان سارا خادم‌الشریعه با ۲۴۸۲ واحد ریتینگ در صدر جدول قرار دارد؛ آتوسا پورکاشیان با ۲۳۰۹ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و غزل حکیمی‌فرد با ۲۲۶۱ واحد در جایگاه سوم ایستاد؛ میترا حجازی‌پور، مبینا علی‌نسب، وصال حامدی‌نیا، هانیه خلجی، مینو عسگری‌زاده و میترا اصغرزاده در رده‌های بعدی جای گرفتند.

ایران با میانگین ۲۵۶۲ و صعود یک پله 

ایران دیگر در رده بیست و چهارم جهان قرار گرفت؛ ایران در آسیا همچنان در رتبه سوم قرار دارد؛ کشورمان در ابتدای سال ۲۰۱۵ با میانگین ۲۴۷۹ در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا قرار داشت.

* سایت stadiumdb فهرست ۲۷ نامزد کسب عنوان زیباترین ورزشگاه فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد و نام ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان در ردیف هفتم این فهرست قرار گرفت.

* مسابقات لیگ بین‌المللی اسکی فری‌استایل در دو بخش اسنوبرد و آلپاین در پیست اسکی دربندسر برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند؛ در بخش فری‌استایل اسنوبرد مارال راسخی و پوریا هادیانی مقام نخست را کسب کردند؛ باران معصومی و شروین هدایت‌زاده در جایگاه دوم ایستادند و هدیه خرازی و حمید خودسیانی جایگاه سوم را به‌دست آوردند.

علاوه بر این در بخش فری‌استایل آلپاین فرناز فرزین و عباس سعیدی در دو بخش مردان و زنان اول، لونیز ابراهیمی و سپهر پورعابدی جایگاه دوم و شاهین‌ بور بور هم سوم شدند.

مهمترین رخدادهای جهان

* از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اتلتیکو مادرید با نتیجه دو بر صفر مقابل یوونتوس به برتری رسید تا پانوی پیر ایتالیا کار سختی برای صعود به هشت تیم برتر داشته باشد. خیمنز و گودین گلزنان میزبان در این دیدار بودند.

* آبی اناری‌ها برای صعود به فینال کوپا دل ری به برد برابر رئال نیاز داشتند و یا حداقل باید به تساوی پرگل‌تر از یک بر یک دست می‌یافتند و در نهایت با سه گل به پیروزی رسیدند؛ دبل لوئیز سوارز و گل به خودی واران یک پیروزی پرگل دیگر را برای بارسا در برنابئو به ثبت رساند و آن‌ها را راهی فینال کوپا دل ری کرد.

* در فینال رقابت‌های جام اتحادیه منچستر سیتی و چلسی در ومبلی لندن به مصاف هم رفتند که این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

قبل از اینکه این ضربات آغاز شود، مائوریتسیو ساری سرمربی ایتالیایی، درخواست تعویض کپا آریزابلاگا دروازه‌بان شماره یک خود را داد تا به جای وی کابایرو برای ضربات پنالتی وارد زمین شود.

اما در اتفاقی عجیب کپا از خروج از زمین امتناع کرد و بیرون نرفت؛ این موضوع باعث شد تا ساری به شدت عصبانی شود و در نهایت تصمیم گرفت تا کپا درون دروازه بماند؛ در نهایت تیم منچستر سیتی در ضربات پنالتی موفق عملکرد و قهرمان جام اتحادیه انگلیس شد.

کد خبر 369097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.