دیدار عباس با نتانیاهو خیال‌پردازی درباره نتیجه دادن این دیدارها است

جنبش حماس اعلام آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار محمود عباس با نتانیاهو را ادامه خیال پردازی درباره نتیجه بخش بودن این دیدارها برشمرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد: واضح است که تشکیلات خودگردان علیرغم تمام سیاست های خصمانه دولت صهیونیستی، این رژیم را شریک خود می داند.

وی در عین حال نسبت به اعلام آمادگی محمود عباس برای دیدار با نتانیاهو و در مقابل خودداری از دیدار با رهبران ملی فلسطین ابراز تاسف کرد.

قاسم تصریح کرد: اگر تشکیلات خودگردان و رهبران فتح به مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی مایل بودند، باید هر چه سریعتر زمینه تحقق وحدت ملی و اجرای توافقات آشتی ملی را فراهم می کردند و به مجازات ها علیه نوار غزه و یکجانبه گرایی در تصمیمات فلسطینی پایان می دادند.

گفتنی است که سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود «امکان دستیابی به صلح به محض دیدارم با هر رهبر فلسطینی که تمایل به صلح داشته باشد وجود دارد، فقط کافی است یک رهبر فلسطینی آن را اعلام کند» واکنش نشان داد.

«نبیل ابوردینه» با رد این ادعای نتانیاهو، گفت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش از این نشستی را با نتانیاهو در مسکو ترتیب داد و محمود عباس هم با حضور در آن موافقت کرد، اما نتانیاهو از این نشست گریخت.

وی افزود: محمود عباس همواره برای پاسخ مثبت به درخواست پوتین برای چنین نشستی در هر زمانی و با نخست وزیر کنونی یا نخست وزیری که پس از انتخابات رژیم صهیونیستی روی کار آید آماده بوده است تا صلح عادلانه و همیشگی به دست آید.

کد خبر 368969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.