۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
اصفهان قدردان فروغی‌ها است

همزمان با روز امور تربیتی و تربیت اسلامی بزرگداشت پروفسور احمدعلی فروغی ابری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین روز امور تربیتی و تربیت اسلامی در اصفهان با بزرگداشت پروفسور احمدعلی فروغی ابری، موسس دانشگاه آزاد  اسلامی خوارسگان با حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان دانشگاه آزاد و جمعی از مسئولان شهری در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

عواطف ملی از خط قرمزهای دکتر فروغی بود

محمد سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و  جوانان استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه مردم اصفهان قدردان اساتیدی همچون استاد فروغی هستند و به فروغی‌های شهرشان افتخار می‌کنند، اظهار کرد: اصفهان بهترین بندگان خدا را به وسیله اساتیدی مانند دکتر فروغی تربیت کرده است.

وی با اشاره به درگذشت بسیاری از اساتید گرانقدر دانشگاه اصفهان افزود: اساتید ما به گونه‌ای دانشجویان را تربیت کردند که بسیاری از آنها در هشت سال دفاع مقدس شهید شدند و البته از خط قرمزهای دکتر فروغی عواطف ملی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم زحمات اساتید گرانقدری همچون فروغی‌ها را جبران کنیم،در حقیقت نمی‌توان با هیچ هدیه‌ای قدردان این اساتید گرانقدر بود و زحمات آن‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه استاد فروغی از سال ۶۶ یک تل از خاک را به جامع‌ترین دانشگاه کشور تبدیل کرده است تصریح کرد: بزرگواری استاد فروغی بر کسی پوشیده نیست و این استاد هدفی جز خدمت به خلق خدا نداشت و ندارد.

سلطان حسینی خاطر نشان کرد: ماحصل فعالیت‌ها و خدمات اساتید بزرگی همچون استاد فروغی تربیت جوانان صالح در اصفهان است

دکتر فروغی معیاری برای خوب زیستن است

همچنین محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز دراین مراسم اظهار کرد: آن چیزی شایسته قدردانی است که مردم به آن افتخار کنند و وجود شخصیت او موجب سربلندی مردم باشد.

وی افزود: استاد فروغی معیاری برای خوب زیستن است او برای مردم واجد قدردانی است، روایت دکتر فروغی متنی است که باید چندین بار خوانده شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: لازم است تا دفترچه خاطرات اساتیدی همچون فروغی را داشته باشیم تا برای جوانان الگویی باشد.

وی با بیان اینکه فروغی جریان و فرآیند توسعه اصفهان را چندین سال جلو برده است، خاطر نشان کرد: باید افرادی همچون این استاد، بزرگ شمرده شوند چرا که این افراد نقش مهمی در تبدیل اصفهان به جهان شهر داشته اند و فعالیت های آن‌ها موجب توسعه بستر فرهنگی اصفهان شده است.

عیدی تصریح کرد: دکتر فروغی زودتر از بسیاری از افراد به این اندیشیده است که باید به سوالات جوانان پاسخ صحیح داده شود.

استاد فروغی سرمایه ملی است

همچنین کوروش فتحی واجارگاه، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در این مراسم اظهار کرد: صحبت کردن در محضر استاد فروغی کمی سخت است و باید نگاه چند بعدی به شخصیت وی داشت.

وی افزود: مفهوم پردازی و گسترش تجربیات زیستی از درس‌هایی است که استاد فروغی به همه دانشجویان خود داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه فروغی یک سرمایه ملی است، خاطر نشان کرد: بعد علمی استاد فروغی بسیار عظیم است و همه دانشجویان این شخصیت را تقدیرمی کنند و صمیمانه دوست دارند.

وی ادامه داد: ذات استاد فروغی شخصیت پشتیبان است و این استاد برای همه دانشجویان خود مانند یک پدر زحمت کشیده و از همه آنها حمایت اخلاقی و علمی کرده است، تربیت اصیل این استاد گرانقدر تکرار نشدنی است.

فتحی یادآور شد: دانشگاه آزاد خوراسگان یادگار این استاد عظیم الشان است، وی رشته خود را با نیازهای بازار پیوند داد تا دانشجویان درس کاربردی بخوانند، خدمتی که فروغی به علوم تربیتی کرده است هیچ کس نکرده است.

کد خبر 368953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.